Snelheid of eigenlijk trage download.

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
r3mco
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: November 22nd, 2014, 10:57 am

Snelheid of eigenlijk trage download.

Post by r3mco »

Goede middag mijn naam is Remco en heb gelijk een vraag:
Ik heb een internetverbinding van 500Mbps ( glasvezel) en een payserver, mijn Sabnzbd draait op een Synology Nas.
De donwloadsnelheid ligt rond de 900Kb en 1.05 Mb per seconde. Ik heb al gezocht of ik dat kan aanpassen maar weet niet waar? Het bestand wat nu download is 9 dagen oud volgens de poster..

Als ik op mijn pc met windows 8.1 en Altbinz download dan is de snelheid rondt de 20Mb per seconde.
Heeft iemand een idee om dit op de nas aan te passen?

Bedankt vast voor de moeite.

Remco.
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: Snelheid of eigenlijk trage download.

Post by shypike »

SABnzbd is niet de snelste en helemaal niet op de CPU van een NAS.
De combi van SABnzbd (geschreven in Python) en een NAS en nou eenmaal geen partij voor een
Windows systeem (op zich al heel veel sneller) en een alt.binz dat in C++ geschreven is.
r3mco
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: November 22nd, 2014, 10:57 am

Re: Snelheid of eigenlijk trage download.

Post by r3mco »

Dank voor de snelle reactie. En wat "mankeert"er aan sab dat het traaaagg is? Omdat het geschreven is in python? Dat de nas niet "snel"is kan ik iets bij voorstellen. Zit nu eenmaal een kleine cpu in dus daar moet je rekening mee houden. Kan dus niet sneller als 900Kb- 1.05 Mb ?
Als dat zo is moet ik daar genoegen mee nemen.... of misschien een nieuwe nas aanschaffen, die wel een sneller cpu heeft? Of blijft het "sukkelen"?


Groet,
Remco.
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: Snelheid of eigenlijk trage download.

Post by shypike »

Mijn NAS heeft een Intel Atom processor en daarmee kan ik zo'n 6 MByte/sec halen.
Veel NASsen hebben een veel minder krachtige CPU.
Python heeft een aantal nadelen:
- Meer CPU nodig
- Wat meer RAM nodig
- De netwerk libraries zijn niet zo efficient
Met oplopende ISP snelheden en de trend om meer low-power apparaten
te gebruiken, betekent dat SABnzbd niet altijd snel genoeg is.
MikeM
Newbie
Newbie
Posts: 1
Joined: January 16th, 2015, 3:48 pm

Re: Snelheid of eigenlijk trage download.

Post by MikeM »

Remco,

Welk Synology model heb je?

Ik heb een DS114 en het simpelste abonnement van Ziggo. Dat dunne lijntje kan ik helemaal voltrekken met downloaden. Tot 3,6 MB/s dus.
Hiervoor had ik een DS110j, en die kwam ook een stuk verder dan de waarden die jij opgeeft. Ik zou dus toch denken dat er ergens een instelling niet klopt, je moet veel sneller kunnen met sabnzbd op je Syno.
Post Reply