Categorieen, groepen en indexers

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
Flipje2002
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: November 14th, 2014, 8:05 am

Categorieen, groepen en indexers

Post by Flipje2002 »

Als complete NOOB op dit onderdeel. leek het me goed om het (na heel wat leeswerk) toch maar het eens te vragen om invulling...

Op een QNAP staat Sickbeard voor de series geïnstalleerd. De boel loopt lekker, downloads worden in Sabnzb gestart en series krijgen de juiste naam.

In Sabnzbd staat ook het kopje categorieen. Nu ik daar kijk lijkt het erop dat, eenmaal ingesteld, dit gebruikt kan worden voor het kopje 'Sorteren'. Maar dan moet men eerst Categorieen instellen.
Series lopen via Sickbeard. Ik neem aan dat 'Categorie' dan gevuld wordt door Sickbeard? eg: categorie 'tv'.
Maar hoe gaat het dan met films etc die niet via Sickbeard lopen? Hoe komen die aan hun categorie?

Sorry als ik een domme vraag stel hoor....
User avatar
sander
Release Testers
Release Testers
Posts: 8830
Joined: January 22nd, 2008, 2:22 pm

Re: Categorieen, groepen en indexers

Post by sander »

Heb je http://wiki.sabnzbd.org/configure-categories gelezen?
Categories are applied:

When the Indexer tag or Group name matches the field for that category.
When an RSS feed specifically applies a particular category.
When a user changes the category, on the Downloads (main queue) page.
When a script adds a download via API (i.e., Sickbeard or other projects).
Flipje2002
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: November 14th, 2014, 8:05 am

Re: Categorieen, groepen en indexers

Post by Flipje2002 »

Dank je Sander,

ik heb dat stukje inderdaad gelezen. Maar in het engels lijkt het mij iets minder door te dringen wat er gezegd wordt...

De categorieën worden toegepast (applied) zodra er een tag vanuit de indexer,rss feed of vanuit een groepsnaam komt. Een rss feed download een complete groep of groepen (zelf ondervonden hahaha - NOOB).
Met groepsnamen heb ik niets aangezien alles dat ik download uit allerlei verschillende groepen komt (mede de reden dat ik een sorteer actie nodig heb).

Dan eindig ik dus waarschijnlijk met een indexersite. Ik lees echter nergens in de uitleg hoe ik een indexersite in/aan Sabnzbd kan hangen. Of zeg ik nu iets vreemds... Stel een downloader gebruikt een programma als Spotnet, kan je dan nog gebruik maken van een indexersite?

Waarschijnlijk heb je nu wel door waar ik blijf steken. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer....

Dank !!
User avatar
sander
Release Testers
Release Testers
Posts: 8830
Joined: January 22nd, 2008, 2:22 pm

Re: Categorieen, groepen en indexers

Post by sander »

Wat is de vraag achter je vraag? Waarom wil je categories toewijzen aan films?
Flipje2002
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: November 14th, 2014, 8:05 am

Re: Categorieen, groepen en indexers

Post by Flipje2002 »

Op een pc is Kodi geïnstalleerd. Kodi speelt bestanden af vanaf een NAS binnen het netwerk. Op die NAS is Sabnzbd geïnstalleerd samen met Sickbeard.
Sabnzbd wordt gevoed door zowel Sickbeard voor de TV series, als al het andere (handmatig) via de Spotnet applicatie.

Ik zou graag willen dat TV series direct in hun betreffende folders komen (dit lukt al omdat Series via Sickbeard een post process doorlopen). Dat films in een Film directory komt waarbij een scheiding wordt gemaakt in materiaal geschikt voor kids en voor volwassenen (waarbinnen 'volwassenen' ook weer een scheiding in Speelfilms en Biologische opleidingsfilms ;D ).

Dat met films gaat niet zonder meer. Daar lijkt meer voor nodig te zijn.

Op dit punt startte mijn zoektocht....
User avatar
sander
Release Testers
Release Testers
Posts: 8830
Joined: January 22nd, 2008, 2:22 pm

Re: Categorieen, groepen en indexers

Post by sander »

OK. Maak in SAB drie categorien in Config-> Categories aan: Kids, Speelfilms, Bilogie. Geef iedere category z'n eigen directory.
Op het moment dat je een film toevoegt vanaf binsearch, selecteer dan met de hand de bijbehorende categorie.
Flipje2002
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: November 14th, 2014, 8:05 am

Re: Categorieen, groepen en indexers

Post by Flipje2002 »

Sander,

dit zou juist automatisch moeten gaan; niet handmatig. De gegevens staan nu eenmaal al op internet. Ze moeten echter worden gekoppeld aan de betreffende download. Of kan dat simpelweg (nog) niet omdat dat deel via bijv Spotnet loopt?

Dank voor je hulp!
User avatar
sander
Release Testers
Release Testers
Posts: 8830
Joined: January 22nd, 2008, 2:22 pm

Re: Categorieen, groepen en indexers

Post by sander »

Flipje2002 wrote:Sander,

dit zou juist automatisch moeten gaan; niet handmatig. De gegevens staan nu eenmaal al op internet. Ze moeten echter worden gekoppeld aan de betreffende download. Of kan dat simpelweg (nog) niet omdat dat deel via bijv Spotnet loopt?

Dank voor je hulp!
Automatisch? Dat heet Couchpotato, Sickbeard, etc. Dan moet je het niet met de hand toevoegen aan SABnzbd.
Flipje2002
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: November 14th, 2014, 8:05 am

Re: Categorieen, groepen en indexers

Post by Flipje2002 »

Zover ik weet werkt Sickbeard en Couchpotato alleen voor TV serries; niet voor films. Daarom nu dus op zoek naar het gedeelte dat niet over TV series gaat. Ik heb niet echt een oplossing gezien voor dit probleem...
Flipje2002
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: November 14th, 2014, 8:05 am

Re: Categorieen, groepen en indexers

Post by Flipje2002 »

Ehm... terwijl ik op 'Plaats reactie' druk valt t kwartje.... Couchpotato is voor films... Hoe kan ik daar overheen gelezen hebben...

Dank voor deze mindtour Sander !
Post Reply