Gratis iPhone applicatie voor SABnzbd+

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
User avatar
J-J
Newbie
Newbie
Posts: 11
Joined: September 1st, 2010, 11:37 pm

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by J-J »

Killer_Sam wrote:
TimWachter wrote: Oké is goed! Misschien is het slim als ik een support forum
aan maak, wat vinden jullie?
Prima idee, wil je ook wel helpen met een turiol opzettten...
Misschien handig voor de newbees...
Hoj, heb gisteren dit programma ontdekt en met veel enthousiasme dacht ik om alles snel in te stellen, maar dit leek makkelijker gezegd dan gedaan.
Het probleem is dat ik steeds volgende melding krijg als ik via m'n iPhone wil inloggen (over 3G):

Image

Heb ik terug al mijn instellingen nagekeken, maar die kloppen volledig met mijn instellingen in Sabnzbd:

ImageImage

Heb de poort ipv op 8080 ook al eens op 1337 gezet maar dit helpt ook niet.

Heb mijn Firewall al eens volledig afgezet en nog krijg ik deze melding.
Is er ondertussen nu een supportforum gekomen ergens op het net? Of kan iemand mij helpen?


Groeten
Killer_Sam
Newbie
Newbie
Posts: 43
Joined: January 19th, 2010, 5:01 pm

Re: iPhone webapplicatie voor SABnzbd+ WebSAB!

Post by Killer_Sam »

Met outside adres wordt je externe ip bedoeld, dus die je vindt op www.whatsmyip.com
Succes
TimWachter
Jr. Member
Jr. Member
Posts: 75
Joined: January 18th, 2010, 10:30 am
Contact:

Re: iPhone webapplicatie voor SABnzbd+ WebSAB!

Post by TimWachter »

Ron1978 wrote: Hoi Tim,

Zelf afgelopen jaar druk geweest met nieuw huis, veel klussen en verhuizen, 2 banen en 2 opdrachtgevers. Nu sinds korte tijd weer even wat rustiger en weer meer tijd om me hierop te gaan storten. Zie ook in dat ik weer meer gebruik ga maken van WebSab, zeker gezien ik een NAS wil gaan kopen volgende maand o.a. om te streamen naar m'n DLNA ondersteunende tv. Afgelopen tijd dus niet gebruikt maar keep up the good work want ga het zeker weer gebruiken.

Grtz, Ron
Hoi Ron,

Dat is goed om te horen!



Ik heb trouwens gehoord dat er steeds meer nieuwe gebruikers bij komen, in 2 dagen nu ineens 5 leden er bij. Dat is meer dan normaal, super!
Voor de update moet ik nog een paar regels code schrijven en een nieuwsbrief schrijven, hierna zal ik de nieuwe versie online zetten!
Killer_Sam
Newbie
Newbie
Posts: 43
Joined: January 19th, 2010, 5:01 pm

Re: iPhone webapplicatie voor SABnzbd+ WebSAB!

Post by Killer_Sam »

Goed bezig Tim!
Ik gebruik je app nu sinds het begin echt dagelijks, voor mij de beste app die er gemaakt is voor de iPhone!
Keep up THE good work!
TimWachter
Jr. Member
Jr. Member
Posts: 75
Joined: January 18th, 2010, 10:30 am
Contact:

Re: iPhone webapplicatie voor SABnzbd+ WebSAB!

Post by TimWachter »

Bedankt Sam!  ;D


Ik : FAIL!
Ik was bezig met een script te schrijven voor het versturen van de nieuwsbrief. Hiervoor had ik een nieuwe database aangemaakt zodat ik het script kon uittesten zonder hem gelijk naar iedereen te sturen. Alles geschreven alleen hem vanaf de verkeerde database uitgevoerd.. Waardoor iedereen de nieuwsbrief (Inclusief spelfouten) gekregen heeft.. Niet fijn!
Achja, iedereen heeft nu een mooie teaser in zijn mailbox en ik mag nu behoorlijk door gaan werken!

Er zijn nog een paar kleine dingen doen, waaronder het uittesten op de nieuwe server. (Hopelijk gaat de firewall van de server niet al te veel problemen op leveren..)
TimWachter
Jr. Member
Jr. Member
Posts: 75
Joined: January 18th, 2010, 10:30 am
Contact:

Re: iPhone webapplicatie voor SABnzbd+ WebSAB!

Post by TimWachter »

En ik loop tegen een GROOT probleem aan.. Het zoeken lijkt niet meer te werken met de update van 4.2.1. Als je op zoek drukt gebeurd er niks..
Killer_Sam
Newbie
Newbie
Posts: 43
Joined: January 19th, 2010, 5:01 pm

Re: iPhone webapplicatie voor SABnzbd+ WebSAB!

Post by Killer_Sam »

Das vaag... Kan het helaas niet testen, zit zelf nog op 4.1
Hoop dat je snel kan fixen, wou morgen eigenlijk overgaan, maar dit houdt me toch beetje tegen...
TimWachter
Jr. Member
Jr. Member
Posts: 75
Joined: January 18th, 2010, 10:30 am
Contact:

Re: iPhone webapplicatie voor SABnzbd+ WebSAB!

Post by TimWachter »

Hmm had gister de post aangepast dat ik het inmiddels gefixt heb, alleen die is niet door gekomen! Raar. Maar, het is dus gefixt!


Ik heb inmiddels 2 mensen die vragen of ik een beveiligde verbinding kan bieden, doormiddel van SSL encryptie. Alleen, zo'n certificaat kost 12 euro per jaar. Zouden jullie bereid zijn om hier een bepaald bedrag per jaar voor te betalen? De advertenties zullen in dit 'pakket' ook weg zijn.
Op deze manier kan ik ook (eindelijk) de kosten er uit krijgen.
Killer_Sam
Newbie
Newbie
Posts: 43
Joined: January 19th, 2010, 5:01 pm

Re: iPhone webapplicatie voor SABnzbd+ WebSAB!

Post by Killer_Sam »

Van mij hoeft het niet... Alleen maar gerompslomp... Maar snap dat je er wat aan wilt verdienen, maar is het niet beter er een betaalde (app store of cydia) app van te maken?
TimWachter
Jr. Member
Jr. Member
Posts: 75
Joined: January 18th, 2010, 10:30 am
Contact:

Re: iPhone webapplicatie voor SABnzbd+ WebSAB!

Post by TimWachter »

Killer_Sam wrote: Van mij hoeft het niet... Alleen maar gerompslomp... Maar snap dat je er wat aan wilt verdienen, maar is het niet beter er een betaalde (app store of cydia) app van te maken?
Met https (SSL) wordt alle data (Inclusief je inlog gegevens enzo) versleuteld verstuurd, dat is wel mooi. Uiteraard blijft de optie om hem gratis zonder https te gebruiken!
Een app van maken is echt enorm moeilijk. De taal waar in dat geschreven wordt is totaal anders van waar ik hem nu in hem opgebouwd. Ik ben wel bezig om die taal te leren maar zal de komende tijd nog niet genoeg kennis hebben om hier een echte app voor te schrijven
Killer_Sam
Newbie
Newbie
Posts: 43
Joined: January 19th, 2010, 5:01 pm

Re: iPhone webapplicatie voor SABnzbd+ WebSAB!

Post by Killer_Sam »

Hey dude!
Ziet er goed uit die nieuwe versie! Paar kleine dingetjes alleen:
-  WOL werkt niet meer bij mij... (geeft ook niet meer aan dat gegevens verzonden zijn...)
-  Zoekopdracht neemt minimale grote niet mee... (vrij handig voor mij...)
-  Letters uitkomst zoekopdracht mogen van mij minder dik (als het mogelijk is). Vrij agressief, lichtelijk storend.

- Is het mogelijk om misschien Categorie te kiezen? Bijvoorbeeld de standaard Music, Movies, TV? dis voor de luxe paardjes onder ons :-)

Verder ziet er mooi uit! Fijn ook dat ie niet gelijk gaat downloaden maar je ff moet bevestigen
TimWachter
Jr. Member
Jr. Member
Posts: 75
Joined: January 18th, 2010, 10:30 am
Contact:

Re: iPhone webapplicatie voor SABnzbd+ WebSAB!

Post by TimWachter »

Killer_Sam wrote: Hey dude!
Ziet er goed uit die nieuwe versie! Paar kleine dingetjes alleen:
-  WOL werkt niet meer bij mij... (geeft ook niet meer aan dat gegevens verzonden zijn...)
-  Zoekopdracht neemt minimale grote niet mee... (vrij handig voor mij...)
-  Letters uitkomst zoekopdracht mogen van mij minder dik (als het mogelijk is). Vrij agressief, lichtelijk storend.

- Is het mogelijk om misschien Categorie te kiezen? Bijvoorbeeld de standaard Music, Movies, TV? dis voor de luxe paardjes onder ons :-)

Verder ziet er mooi uit! Fijn ook dat ie niet gelijk gaat downloaden maar je ff moet bevestigen

Mooizo! Het zoeken heb ik nu aangepast, heb de tekst niet meer bold gemaakt. WOL kan ik zelf niet testen omdat ik dat maar niet werkend krijg op mijn macje, dus hierbij zal ik je hulp nodig hebben. En de zoekopdrachten heb ik gefixt!

Ik heb je op MSN toegevoegd op het email adres waarmee je geregistreerd bent in de database.

Categorie kiezen wil ik wel gaan implementeren alleen, dit wordt een premium optie (alleen hiervoor heb ik wel een deal voor je!  :) ). (Wil toch proberen mensen meer de betaalde kant op te trekken, zo duur is het niet)
Killer_Sam
Newbie
Newbie
Posts: 43
Joined: January 19th, 2010, 5:01 pm

Re: iPhone webapplicatie voor SABnzbd+ WebSAB!

Post by Killer_Sam »

He Tim,
Jep ziet er weer beter uit! Helaas werkt WOL nog niet. Eerst kreeg je ook een melding dat de WOL actie gelukt was, dat krijg je nu dus ook niet.

Gebruik zelf geen msn (al 5 jaar niet meer ofzo ;-) )
maar als je mijn mail adres inplaats van hotmail gmail zet kunnen we ff Google talk, als jij dt dan weer hebt natuurlijk.

Goed besluit om het bij premium te zetten...
TimWachter
Jr. Member
Jr. Member
Posts: 75
Joined: January 18th, 2010, 10:30 am
Contact:

Re: iPhone webapplicatie voor SABnzbd+ WebSAB!

Post by TimWachter »

Killer_Sam wrote: He Tim,
Jep ziet er weer beter uit! Helaas werkt WOL nog niet. Eerst kreeg je ook een melding dat de WOL actie gelukt was, dat krijg je nu dus ook niet.

Gebruik zelf geen msn (al 5 jaar niet meer ofzo ;-) )
maar als je mijn mail adres inplaats van hotmail gmail zet kunnen we ff Google talk, als jij dt dan weer hebt natuurlijk.

Goed besluit om het bij premium te zetten...
Oke top! Ik neem zo contact met je op.
User avatar
J-J
Newbie
Newbie
Posts: 11
Joined: September 1st, 2010, 11:37 pm

Re: iPhone webapplicatie voor SABnzbd+ WebSAB!

Post by J-J »

J-J wrote: Hoj, heb gisteren dit programma ontdekt en met veel enthousiasme dacht ik om alles snel in te stellen, maar dit leek makkelijker gezegd dan gedaan.

1.Het probleem is dat ik steeds volgende melding krijg als ik via m'n iPhone wil inloggen (over 3G)
2.Heb ik terug al mijn instellingen nagekeken, maar die kloppen volledig met mijn instellingen in Sabnzbd:
3.Heb de poort ipv op 8080 ook al eens op 1337 gezet maar dit helpt ook niet.

1.Image2.Image3.Image

Heb mijn Firewall al eens volledig afgezet en nog krijg ik deze melding.
Is er ondertussen nu een supportforum gekomen ergens op het net? Of kan iemand mij helpen?

Groeten
Killer_Sam wrote: Met outside adres wordt je externe ip bedoeld, dus die je vindt op www.whatsmyip.com
Succes
Heb dus mijn outside IP ingevuld via http://www.whatsmyip.org/ en toen kon ik inderdaad de Server status bekijken en kon ik zoeken etc...

Nu wilde ik gisteren eens erop gaan via 3G en toen kon ik echter geen connectie maken.
Kan het liggen aan het feit dat ik geen vast IP heb op m'n PC of miss niet de juiste poorten geforward in m'n router?

Config router: (Sitecom WL-312)
Image

Groeten



EDIT:
Was vergeten te zeggen dat ik sinds vorig weekend verbinding maak met het internet via een Powerline adapter van Sweex.
Weet niet of dat een verschil geeft.
Last edited by J-J on December 1st, 2010, 3:48 pm, edited 1 time in total.
Post Reply