SABnzbd klapt eruit of laadt helemaal niet

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
nightie99
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: January 25th, 2024, 9:24 am

SABnzbd klapt eruit of laadt helemaal niet

Post by nightie99 »

Ik had eigenlijk nooit problemen, maar sinds de laatste update naar versie 4.2.1 klapt SABnzbd er regelmatig uit terwijl hij bezig is of start überhaupt niet op waarbij ik dan de volgende melding krijg:

Kan geen verbinding maken

Firefox kan geen verbinding maken met de server op 127.0.0.1:8080.
  • Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het over enkele ogenblikken opnieuw.
  • Als u geen enkele pagina kunt laden, controleer dan de netwerkverbinding van uw computer.
  • Als uw computer of netwerk wordt beveiligd door een firewall of proxy, zorg er dan voor dat Firefox toegang heeft tot het web.
Je kunt dan klikken op een button 'Opnieuw proberen', maar dat sorteert weinig effect.

(Her)ken je dit probleem en -belangrijker nog- heb je er een oplossing voor?
Hoor het heel graag! :)
User avatar
safihre
Administrator
Administrator
Posts: 5366
Joined: April 30th, 2015, 7:35 am
Contact:

Re: SABnzbd klapt eruit of laadt helemaal niet

Post by safihre »

In Status en Interface instellingen, zet de logging op Debug.
Als het nog een keer gebeurd, klik Toon Logging en stuur me de logs via [email protected]
Draai je sabnzbd als een Windows Service?
If you like our support, check our special newsserver deal or donate at: https://sabnzbd.org/donate
nightie99
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: January 25th, 2024, 9:24 am

Re: SABnzbd klapt eruit of laadt helemaal niet

Post by nightie99 »

Ik kom er helemaal niet meer in, dus kan ook niets wijzigen in de instellingen of logs sturen als het nog een keer gebeurt.

Als ik een nieuwe NZB download van Spotweb en vervolgens probeer te openen, krijg ik een pop-up [Fatal error detected] [Module object for pyimod02_importers is NULL!] en als je dan op [OK] klikt verschijnt er een nieuwe pop-up met [Unhandled exception in script] [Failed to execute script pyiboot01_bootstrap' due to unhandled exception: No module named 'pyimod02_importers'] [Failed to obtain/convert traceback!] en een button [Close].

Voor de gein ook NZBGet even gedownload en geïnstalleerd, die 'luistert' op een andere poort (6789) en zo, maar ook daarmee kan ik inmiddels geen verbinding meer krijgen.

Wellicht ligt het dus niet aan SABnzbd, maar waaraan dan wél? Ik snap er werkelijk niets van. ???
User avatar
safihre
Administrator
Administrator
Posts: 5366
Joined: April 30th, 2015, 7:35 am
Contact:

Re: SABnzbd klapt eruit of laadt helemaal niet

Post by safihre »

Welke windows versie zit je op?
Dit klinkt als een virusscanner of iets anders die delen van de code van Sabnzbd heeft verwijderd.
If you like our support, check our special newsserver deal or donate at: https://sabnzbd.org/donate
nightie99
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: January 25th, 2024, 9:24 am

Re: SABnzbd klapt eruit of laadt helemaal niet

Post by nightie99 »

Ik werk met Windows 11, al geruime tijd, op zowel mijn privé- als mijn zakelijke laptop. Het probleem doet zich voor op mijn privé laptop.
Heb om te testen Spotweb en SABnzbd nu ook op mijn zakelijke laptop geactiveerd en getest en daar werkt het wél.
Beide systemen werken met de firewall van Windows en Avast antivirus en ik kan me eigenlijk niet herinneren dat daar recentelijk aan de instellingen iets gewijzigd is.

Heb je een advies t.a.v. wat ik kan doen, want ik wil het wel graag blijvend oplossen. ;)
User avatar
safihre
Administrator
Administrator
Posts: 5366
Joined: April 30th, 2015, 7:35 am
Contact:

Re: SABnzbd klapt eruit of laadt helemaal niet

Post by safihre »

Heb je al eens opnieuw geïnstalleerd?
If you like our support, check our special newsserver deal or donate at: https://sabnzbd.org/donate
nightie99
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: January 25th, 2024, 9:24 am

Re: SABnzbd klapt eruit of laadt helemaal niet

Post by nightie99 »

SABnzbd heb ik al opnieuw geïnstalleerd, ja. Of bedoelde je dat niet?
User avatar
safihre
Administrator
Administrator
Posts: 5366
Joined: April 30th, 2015, 7:35 am
Contact:

Re: SABnzbd klapt eruit of laadt helemaal niet

Post by safihre »

Kun je eens heel SABnzbd wegghalen en zorgen dat ook echt de map Program Files/SABnzbd weg is.
Het klinkt alsof je een oude versie van SABnzbd hebt.
If you like our support, check our special newsserver deal or donate at: https://sabnzbd.org/donate
nightie99
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: January 25th, 2024, 9:24 am

Re: SABnzbd klapt eruit of laadt helemaal niet

Post by nightie99 »

Jippie! :D

Alles weggesloopt en opnieuw geïnstalleerd en nu kom ik er gewoon weer in en hij werkt.
Het zal dus vermoedelijk inderdaad een restje van een oude install geweest zijn.

Dank voor je hulp, Sahfire!!! :-*
nightie99
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: January 25th, 2024, 9:24 am

Re: SABnzbd klapt eruit of laadt helemaal niet

Post by nightie99 »

Te vroeg gejuicht... helaas :'(

Kreeg een BSOD en daarna weigerde hij weer dienst, er zal dus zwaarder geschut ingezet moeten worden, vrees ik.

Toch bedankt voor je hulp so far! :)
User avatar
safihre
Administrator
Administrator
Posts: 5366
Joined: April 30th, 2015, 7:35 am
Contact:

Re: SABnzbd klapt eruit of laadt helemaal niet

Post by safihre »

Nou als je een bsod krijgt zou ik toch wel goed naar je systeem kijken, SABnzbd is maar een gewone applicatie zonder speciale diepgaande rechten. Kan best dat je geheugen of disk corrupt aan het gaan is!
If you like our support, check our special newsserver deal or donate at: https://sabnzbd.org/donate
Post Reply