Gratis iPhone applicatie voor SABnzbd+

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
TimWachter
Jr. Member
Jr. Member
Posts: 75
Joined: January 18th, 2010, 10:30 am
Contact:

Gratis iPhone applicatie voor SABnzbd+

Post by TimWachter »

Als fervent SABnzbd+gebruiker vond ik het al tijden een gemis dat ik niet on the go, via mijn iPhone NZB's aan mijn queue op mijn server toe kon voegen. Het kon wel via het web-interface van SABnzbd+ alleen ging het knippen en plakken van links niet ideaal.

Sinds ik redelijk wat ervaring heb met webdeveloping ging ik aan de slag om volgens de API van SABnzbd een web app voor de iPhone en iPod Touch te schrijven.

In mijn web app kun je zoeken op naam voor een nzb en op het vak klikken om hem toe te voegen aan je queue.
Ook was het voor mij een wens om mijn queue aan te kunnen passen, alleen hiervoor zou ik wel de beta versie van SABnzbd+ 0.5 moeten ondersteunen.

Inmiddels ben ik zo ver dat ik mijn beta versie aan het publiek beschikbaar wil stellen. Ik heb de webapp voor nu express nog in het Nederlands gelaten, later. Als de eerste final (en bij genoeg animo) beschikbaar komt, zal ik alles gaan vertalen naar engels.

Dus bij deze presenteer ik jullie; WebSAB!

http://websab.nl/

Het is een échte web app, dus je kunt hem aan je homescreen toevoegen en gebruiken als een echte app!

Voor de werking van WebSAB zijn een paar dingen nodig, die kun je lezen op de Benodigdheden pagina.


Graag zou ik van jullie willen weten is of jullie hier interesse in hebben.
Het is en blijft een beta versie, dus als jullie bugs vinden kunnen jullie die hier melden. Ook feature requests kunnen hier gedaan worden.
Last edited by TimWachter on February 7th, 2011, 3:16 pm, edited 1 time in total.
Squidy2391
Newbie
Newbie
Posts: 4
Joined: January 18th, 2010, 1:44 pm

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by Squidy2391 »

Dat ziet er veel belovend uit. Ik zal het gaan testen, indien jij mij kan garanderen dat de passwords encrypted worden opgeslagen!
TimWachter
Jr. Member
Jr. Member
Posts: 75
Joined: January 18th, 2010, 10:30 am
Contact:

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by TimWachter »

Dat is inderdaad een lastig punt, omdat de wachtwoorden un-encrypted verstuurd moeten worden naar SABnzbd+. Alle ingangen náár de database zijn in iedergeval beveiligd en op de wachtwoorden voor de accounts naar het script (en dus de informatie) zit ook een encryptie. Ik zal gaan kijken of ik de inlog gegevens naar SABnzb+ ge-encrypted op kan slaan, dat is natuurlijk een erg belangrijk punt.

Iniedergeval is het zo dat alle gegevens die van en naar SABnzbd+ gaan niet uit te lezen zijn, omdat het in het script ingewerkt zit en niet opgevangen kan worden.

Bedankt voor de feedback! Zal er eens ernstig over na gaan denken.


Zelf een encryptie schrijven kan natuurlijk ook, alleen moet het dan nogsteeds un-encrypted verstuurd worden naar SABnzbd+, dat blijft dan het grootste probleem
Last edited by TimWachter on January 18th, 2010, 6:33 pm, edited 1 time in total.
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by shypike »

SABnzbd-0.5.0 kan ook overweg met HTTPS verbindingen.
TimWachter
Jr. Member
Jr. Member
Posts: 75
Joined: January 18th, 2010, 10:30 am
Contact:

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by TimWachter »

Goeie, ga het is uitzoeken!

Ben nu ook bezig met de history zichtbaar te maken, zal zo wel af zijn.
Killer_Sam
Newbie
Newbie
Posts: 43
Joined: January 19th, 2010, 5:01 pm

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by Killer_Sam »

HELD!
Hier ben ik al super lang naar opzoek!
Welke nzb searcher gebruik je? Sorry, zie het al: NZBindex.nl
Nog iets: Heb hem helemaal geconfigureerd, maar serverstatus geeft aan dat ik niets download, hoe komt dat?
Heb ook geen registratie mail ontvangen, misschien daardoor?

Groetjes!
Last edited by Killer_Sam on January 19th, 2010, 5:09 pm, edited 1 time in total.
TimWachter
Jr. Member
Jr. Member
Posts: 75
Joined: January 18th, 2010, 10:30 am
Contact:

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by TimWachter »

Leuke reactie, dankje!  ;D

Registratie email, helemaal vergeten  :o (Heb die functie er uit gehaalt, maar kan er wel weer in) Hij hoort ook geen e-mail te verzenden. Als je je registreerd is je account nu nog gelijk geactiveerd en kan je er dus gelijk in.

Geeft je server status een foutmelding? Staan er wel downloads in je SABnzbdt+?
Last edited by TimWachter on January 19th, 2010, 5:18 pm, edited 1 time in total.
Killer_Sam
Newbie
Newbie
Posts: 43
Joined: January 19th, 2010, 5:01 pm

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by Killer_Sam »

ja er staan zeker downloads in..
Dis me foutmelding
Warning: DOMDocument::load() [domdocument.load]: Start tag expected, '<' not found in http://**************:5050/sabnzbd/api?mode=queue&output=xml&ma_username=***********&ma_password=********&apikey=***********, line: 1 in /home/timmypsr/domains/rocksolidsolutions.nl/public_html/websab/status.php on line 46


Heb ff wat prive stuff gestert :)

Maar das dus wat ie niet doet...
Ik gebruik 0.4.12
TimWachter
Jr. Member
Jr. Member
Posts: 75
Joined: January 18th, 2010, 10:30 am
Contact:

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by TimWachter »

Het ligt er aan dat je nog 0.4.12 gebruikt. Ik heb de support voor 0.4.X al snel laten vallen, omdat 0.5.x uitgebreidere functies heeft, zoals het individueel pauzeren en verwijderen van onderdelen uit de queue van SABnzbd+.

Als je geupdate hebt naar 0.5.0. beta 6 zou wel alles moeten werken. (Staat ook op de benodigdheden pagina :) )
Killer_Sam
Newbie
Newbie
Posts: 43
Joined: January 19th, 2010, 5:01 pm

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by Killer_Sam »

Dan ga ik da maars doen :)
Dank!
TimWachter
Jr. Member
Jr. Member
Posts: 75
Joined: January 18th, 2010, 10:30 am
Contact:

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by TimWachter »

Laat me weten wat je vind! :D

Ook als je nog features zou willen kan je dat hier melden! Ik ga morgen de history functie van de server status pagina maken.
Killer_Sam
Newbie
Newbie
Posts: 43
Joined: January 19th, 2010, 5:01 pm

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by Killer_Sam »

Kijk nu werkt ie prima!
Misschien dat je de download snelheid op één of andere manier iedere 5 seconden kan laten verversen? Hou dat altijd erg in de gaten :)
Verder hulde!
TimWachter
Jr. Member
Jr. Member
Posts: 75
Joined: January 18th, 2010, 10:30 am
Contact:

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by TimWachter »

Is inderdaad iets waar ik zelf ook al aan zat te denken, zal ook dat morgen is uitzoeken, zal niet al te moeilijk zijn. Bedankt!
Killer_Sam
Newbie
Newbie
Posts: 43
Joined: January 19th, 2010, 5:01 pm

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by Killer_Sam »

Ben er nog ff verder mee gaan spelen en heb 2 suggesties:
Misschien toch een zoek filter inbouwen waar je in iedergeval het minimaal aantal MB's kan selecteren (misschien stapjes maken van 1,2,5,10,50,100,200,500,1000)
En als je er een Wake OnLan functie inkrijgt, ben ik helemaal klaar. Je kent het vast wel: PC vergeten aan te laten. Nu moet ik dat met een andere app doen, maar als je dit integreert....
Kijk maar wat je er mee kan...
TimWachter
Jr. Member
Jr. Member
Posts: 75
Joined: January 18th, 2010, 10:30 am
Contact:

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by TimWachter »

De functie om bij het zoeken het aantal mb's in te stellen zou inderdaad mooi zijn, maar is relatief ingewikkeld. Ik zal hem in mijn hoofd houden en misschien in latere versies er wel in bouwen.
WOL service is een goed idee, zal hem er nu gelijk in bouwen! Zou jij hem dan voor mij willen testen? Heb zelf geen manier om te testen.
Last edited by TimWachter on January 20th, 2010, 7:06 am, edited 1 time in total.
Post Reply