Qouch, newzbin en sabnzbd probleem

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
oppiw
Newbie
Newbie
Posts: 31
Joined: June 28th, 2012, 5:10 pm

Qouch, newzbin en sabnzbd probleem

Post by oppiw »

Ik heb sinds vandaag de Quoch Iphone app. Gekoppeld aan mijn newzbin.es account met username en wachtwoord en aan mijn sabnzbd die op mijn NAS draait. Nzbs via spotplanet adden via de api gaat prima, ook het handmatig adden van nzbs vanuit newzbin werkt goed. Echter wanneer ik via de Qouch Iphone app een NZB vanuit newzbin wil adden in de queue van sabnzbd blijft hij daar "hangen" met de melding "Probeer NZB op te halen van http://www.newzbin2.es/browse/post/6701805/nzb/";. Blijkbaar lukt dat niet, de vraag is nu, hoe verhelp ik dit?
Last edited by oppiw on June 29th, 2012, 5:14 pm, edited 2 times in total.
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: Quoch, newzbin en sabnzbd probleem

Post by shypike »

Is er geen foutmelding te zien?
Heb je correcte login gegevens van newzbin ingevuld in Config->Indexers in SABnzbd?
oppiw
Newbie
Newbie
Posts: 31
Joined: June 28th, 2012, 5:10 pm

Re: Qouch,, newzbin en sabnzbd probleem

Post by oppiw »

Nee er is geen foutmelding, hij blijft proberen om de nzb via url binnen te halen. Wanneer ik op de site van newzbin een nzb bookmark en die via download bookmarks binnenhaal in Sabnzbd dan gaat het wel goed. Lijkt erop te duiden dat het niet aan newzbin of de koppeling aan newzbin en Sabnzbd ligt maar aan de manier hoe qouch de nzb doorgeeft aan Sabnzbd. Hoe en wat hier technisch bij komt kijken, weet ik niet.
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: Qouch,, newzbin en sabnzbd probleem

Post by shypike »

Als ik gewoon http://www.newzbin2.es/browse/post/6701805/nzb/ of alleen 6701805
in type in de "Add URL" functie van SABnzbd, werkt het prima.
Gaat dat bij jou ook goed?
oppiw
Newbie
Newbie
Posts: 31
Joined: June 28th, 2012, 5:10 pm

Re: Qouch,, newzbin en sabnzbd probleem

Post by oppiw »

Ja dat is het vreemde. Handmatig toevoegen van de url in Sabnzbd werkt wel. Daarom is het ook zo vreemd dat wanneer de url via qouch in Sabnzbd komt, het niet lukt. Alsof de format niet klopt of er iets anders wordt meegegeven dat roet in het eten gooit. Via de mynzb app lukt het bijvoorbeeld ook om een nzb te pushen naar Sabnzbd en dan start de download ook. Wanneer het via qouch gaat helaas niet.
oppiw
Newbie
Newbie
Posts: 31
Joined: June 28th, 2012, 5:10 pm

Re: Qouch, newzbin en sabnzbd probleem

Post by oppiw »

Een vriend van mij met dezelfde setup (Qouch iOs app, sabnzb op een NAS en newzbin account) heeft exact het zelfde probleem. Het lijkt op een bug in de app / newzbin koppeling. NZBs toevoegen vanuit Qouch met als site nzbindex lukt wel. Vanuit de iphone app mynzb en newzbin lukt het wel om de nzb op te halen in sabnzbd en vervolgens te downloaden.
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: Help With Categories

Post by shypike »

Tja, klagen bij Qouch dan maar...
oppiw
Newbie
Newbie
Posts: 31
Joined: June 28th, 2012, 5:10 pm

Re: Qouch, newzbin en sabnzbd probleem

Post by oppiw »

Even de logs uitgeplozen, hier gaat het mis: "012-07-01 10:49:58,130::INFO::[urlgrabber:221] Unknown filetype when fetching NZB, retry after 30s http://www.newzbin2.es/browse/post/6716753/nzb/"
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: Qouch, newzbin en sabnzbd probleem

Post by shypike »

Ik denk dat ik het al weet.
Qouch gebruikt de verkeerde API call.
Ze moeten niet "addurl" gebruiken, maar "addid".
"addurl" werkt namelijk niet voor newzbin omdat die een geheel eigen API hebben.

Ik kan wel kijken of dat eenvoudig op te lossen is voor 0.7.1
oppiw
Newbie
Newbie
Posts: 31
Joined: June 28th, 2012, 5:10 pm

Re: Qouch, newzbin en sabnzbd probleem

Post by oppiw »

Dat zou mooi zijn. Het lijkt volgens mij op dit issue: https://github.com/RuudBurger/CouchPota ... issues/257 . Dat uiteindelijk met een aanpassing in CP is verholpen.Volgens mij is Qouch ook de enige app die met de URL link methode werkt.
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: Qouch, newzbin en sabnzbd probleem

Post by shypike »

Ik weet zeker dat de verkeerde API call de oorzaak is.
De melding [urlgrabber:221] kan namelijk nooit voorkomen als de newzbin code aktief is.
De fix in SABnzbd is nogal simpel. De code voor "addid" en "addurl" kan gelijk worden gemaakt.
De "addid" call verwerkt namelijk niet alleen newzbin IDs maar ook al iedere andere URL.
Door de twee functies hetzelfde te maken, zal het Qouch probleem ook weggaan.

Dat CP ook zo'n fout heeft, verbaast me niet, ze hebben nogal wat code geleend van SABnzbd.
oppiw
Newbie
Newbie
Posts: 31
Joined: June 28th, 2012, 5:10 pm

Re: Qouch, newzbin en sabnzbd probleem

Post by oppiw »

Oke, fijn dat de oorzaak is vastgesteld. Achteraf had ik beter direct in de log kunnen duiken. Heeft me aardig beziggehouden de afgelopen week. Ik heb een DS212+ met de sabnzbd Syno package dus ben daarin afhankelijk van het verwerken van een update van sabnzbd lijkt me? Draai momenteel 0.7.0.
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: Qouch, newzbin en sabnzbd probleem

Post by shypike »

oppiw wrote:dus ben daarin afhankelijk van het verwerken van een update van sabnzbd lijkt me?
Uiteraard.
0.7.1 komt begin deze week.
User avatar
qonstrukt
Newbie
Newbie
Posts: 40
Joined: December 6th, 2011, 6:35 am
Location: Eindhoven, Netherlands
Contact:

Re: Qouch, newzbin en sabnzbd probleem

Post by qonstrukt »

Sorry dat ik wat laat van de partij ben, maar is het verstandiger om in Qouch alsnog standaard de addid methode aan te roepen ipv addurl? Ik begrijp dat deze methode voor alle URL's kan werken? Of werkt dit niet met generieke NZB URL's?
oppiw
Newbie
Newbie
Posts: 31
Joined: June 28th, 2012, 5:10 pm

Re: Qouch, newzbin en sabnzbd probleem

Post by oppiw »

Als je toch aan de slag gaat; CP wordt officieel niet langer ondersteund en helaas is de Qouch app (nog) niet te combineren met CP server / V2. Zit dit in de pijpleiding? Thanks
Post Reply