Vaak beschadigde of ontbrekende bestanden via NAS

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
jakobvanvlie
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: August 3rd, 2012, 6:11 am

Vaak beschadigde of ontbrekende bestanden via NAS

Post by jakobvanvlie »

Ik draai sabnzbd op een Synology NAS. Vaak komt het voor dat een download gerepareerd dient te worden op de NAS met sabnzbd of is zo beschadigd dat er te weinig PAR bestanden zijn.
Het gekke is dat als ik dezelfde post download via een Windows PC met Newsleecher en usenet server komt alles onbeschadigd binnen. Controleer ik via Quickpar dezelfde bestanden die op de NAS gedownload zijn, zijn er vaak bestanden beschadigd of download zelfs rar bestanden niet.

Het ligt dus niet aan de posts die ik download maar echt het verschil tussen sabnzbd en Windows met Newsleecher. De capaciteit van de NAS qua rekenkracht is niet de beperkende factor met de volle 120 mbit download gebruikt de NAS niet meer dan 10% van zijn capaciteit.

Is hier een oplossing voor?
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: Vaak beschadigde of ontbrekende bestanden via NAS

Post by shypike »

Het is maar raden, maar het komt nogal eens voor dat er NZB files zijn,
die dubbele artikelen hebben voor hetzelfde filesegment.
Het is dan maar raden welk artikel goed is. Newsleecher en SABnzbd kunnen andere keuzes maken.
Email eens zo'n NZB file die niet lukt met SABnzbd en wel met NL, naar [email protected]
Welke versie van SABnzbd gebruik je?
Heb je dezelfde Usenet provider voor de PC en voor de NAS?
jakobvanvlie
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: August 3rd, 2012, 6:11 am

Re: Vaak beschadigde of ontbrekende bestanden via NAS

Post by jakobvanvlie »

Bedankt voor de snelle reactie. Ik gebruik sabnzbd 0.7.1 en dezelfde usenet provider voor de PC als de NAS. Ik heb zojuist 3 nzb bestanden per email naar je gestuurd. Hopelijk kan je wat met deze informatie.
User avatar
rascalli
Moderator
Moderator
Posts: 656
Joined: January 18th, 2008, 12:30 am
Location: Bossche bollen land

Re: Vaak beschadigde of ontbrekende bestanden via NAS

Post by rascalli »

IK heb dit probleem ook eerder gehad , heb toen in sabnzbd+ ingesteld dat er geen download moet plaats vinden tijdens post-processing

En toen was ik van de problemen af ( dit is op een Qnap 419PII)
Post Reply