Sabnzbd installeren op Minix Neo X8-H Plus (Android)

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
Webdrifter
Newbie
Newbie
Posts: 8
Joined: September 8th, 2013, 3:37 pm

Sabnzbd installeren op Minix Neo X8-H Plus (Android)

Post by Webdrifter »

Hallo,

Ik heb een Minix Neo X8-H Plus (Android) aangeschaft.

Ik wil er graag Sabnzbd op installeren (evenals Couchpatato en Sickbeard).
Ik ben ook aan het kijken naar zaken als NZB Unity al begrijp ik nog niet helemaal wat dat voor me kan doen.
Uiteindelijke doel is dat de hele boel aan elkaar wordt geknoopt, zodat ik vanuit bijvoorbeeld Kodi iets kan opzoeken wat dan automatisch wordt gedownload en afgespeeld.
Het moet dus "familyproof" worden zodat ook vrouw en kinderen ermee overweg kunnen.

Weet iemand hoe ik dat aan moet pakken. Ik ben op zoek naar een goede stap voor stap tutorial ?
User avatar
sander
Release Testers
Release Testers
Posts: 8830
Joined: January 22nd, 2008, 2:22 pm

Re: Sabnzbd installeren op Minix Neo X8-H Plus (Android)

Post by sander »

Hoi,

SABnzbd is geschreven in Python, en/maar er is geen Python op Android. Dus je kan SABnzbd dus niet draaien op Android.
Webdrifter
Newbie
Newbie
Posts: 8
Joined: September 8th, 2013, 3:37 pm

Re: Sabnzbd installeren op Minix Neo X8-H Plus (Android)

Post by Webdrifter »

I heb geGoogled op "Python on Android".

Kan Kivy of Qpython dit probleem niet oplossen?

En ik vond ook dit nog:
http://clusterbleep.net/blog/2012/07/31 ... th-python/
(Gaat mij overigens behoorlijk boven het hoofd. Zou mooi zijn als het allemaal wat eenvoudiger kan.)
Webdrifter
Newbie
Newbie
Posts: 8
Joined: September 8th, 2013, 3:37 pm

Re: Sabnzbd installeren op Minix Neo X8-H Plus (Android)

Post by Webdrifter »

Dit leek me ook wel een nuttige: https://code.google.com/p/android-python27/
User avatar
safihre
Administrator
Administrator
Posts: 5366
Joined: April 30th, 2015, 7:35 am
Contact:

Re: Sabnzbd installeren op Minix Neo X8-H Plus (Android)

Post by safihre »

Buiten Python heb je ook nog UnRar en PAR2 nodig, allemaal erg moeilijk te krijgen op Android.
Ik weet dat de "concurrentie" (NZBGet) wel een native Android versie heeft, misschien kun je beter daar eens naar kijken?
If you like our support, check our special newsserver deal or donate at: https://sabnzbd.org/donate
Webdrifter
Newbie
Newbie
Posts: 8
Joined: September 8th, 2013, 3:37 pm

Re: Sabnzbd installeren op Minix Neo X8-H Plus (Android)

Post by Webdrifter »

Ik heb ook al naar NZBGet gekeken maar die maken hun eigen voorbehoud over het al dan niet goed werken ervan. Op hun website staat:

Most scripts are written in Python. Unfortunately there is no Python for Android. That means most scripts will not work. Bash scripts may work but you may need to install BusyBox from Play store. You also must configure option ScriptDir to system partition (scripts cannot be launched from sdcard). Getting post-processing scripts to cooperate is a work in progress.

Hoewel ik dat raar vind, gegeven het bestaan van Kivy en Qpython, is het niet erg vertrouwen wekkend.

Wat UnRar en PAR2 betreft vraag ik me af hoe dat nu is geïntegreerd in Sabnzbd.
Niet in Python? Hoe dan wel? En waarom kan Android daar niet mee overweg?

Je zou denken dat alles wat op Linux draait ook werkend te krijgen moet zijn op Android. Of is dat te makkelijk gedacht?

Is er iemand die weet wat er precies allemaal zou moeten gebeuren om e.e.a. toch werkend in Android te krijgen.

Misschien dat het dev-team hiet iets over op papier kan zetten? En hoe wij hen daarbij zouden kunnen helpen!
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: Sabnzbd installeren op Minix Neo X8-H Plus (Android)

Post by shypike »

Webdrifter wrote: Wat UnRar en PAR2 betreft vraag ik me af hoe dat nu is geïntegreerd in Sabnzbd.
Dat zijn twee aparte programma's.
unrar is een commercieel programma.
par2 is te porteren naar ander OSsen, maar dat is een bijzonder lastige klus.
Iemand moet dat maar willen doen.
Daarnaast is par2 voor Intel CPU's geschreven en is het een zeer zware belasting voor kleine CPU's.
Webdrifter
Newbie
Newbie
Posts: 8
Joined: September 8th, 2013, 3:37 pm

Re: Sabnzbd installeren op Minix Neo X8-H Plus (Android)

Post by Webdrifter »

shypike wrote:
Webdrifter wrote: Wat UnRar en PAR2 betreft vraag ik me af hoe dat nu is geïntegreerd in Sabnzbd.
Dat zijn twee aparte programma's.
unrar is een commercieel programma.
par2 is te porteren naar ander OSsen, maar dat is een bijzonder lastige klus.
Iemand moet dat maar willen doen.
Daarnaast is par2 voor Intel CPU's geschreven en is het een zeer zware belasting voor kleine CPU's.
Duidelijk.

Wat unrar betreft is het misschien handig als de Sabnzb developers eens naar deze link kijken (heeft Rar en 7zip functionaliteit):
https://play.google.com/store/apps/deta ... lite&hl=nl

Ook denk ik dat het zinvol kan zijn als de Sabnzbd developers eens kijken naar Powernzb:
http://powernzb.co.uk/download.html

Daar zitten unrar en par2 namelijk ook al in geïntegreerd. Dus het kan wel !!!

Soms is kunnen ook gewoon willen ??

Succes
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: Sabnzbd installeren op Minix Neo X8-H Plus (Android)

Post by shypike »

Webdrifter wrote:
shypike wrote:
Webdrifter wrote: Soms is kunnen ook gewoon willen ??
Ga je gang: SABnzbd is open source.
Webdrifter
Newbie
Newbie
Posts: 8
Joined: September 8th, 2013, 3:37 pm

Re: Sabnzbd installeren op Minix Neo X8-H Plus (Android)

Post by Webdrifter »

shypike wrote:Ga je gang: SABnzbd is open source.
Ik weet ook wel dat het makkelijker gezegd is dan gedaan.
Anders hoefde ik hier niet te vragen hoe je dit allemaal kunt oplossen.

Zou ik het zelf kunnen dan zou ik er best ruimte, in mijn overigens behoorlijk drukke agenda, voor willen maken.
Ik erken heus wel dat mensen als ik zelf ook een verantwoordelijkheid hebben naar de programmeurs gemeenschap.
En ik heb derhalve ook echt wel eens financieel steun aan open source projecten verleend.

Maar het is wel jammer dat als je vragen stelt, zoals ik die in deze thread aan de orde heb gebracht, als eerste reactie vaak vooral alleen te horen krijgt dat het niet kan.
En als je dan verder gaat zoeken, en het lijkt wel goed te kunnen, te horen krijgt dat je het dan zelf maar moet doen.

Het is gewoon een gemis dat Sabnzbd (nog) niet op het meest verkochte platform draait.
Terwijl de beschikbaarheid van dergelijke programma's voor de open source community juist zoveel kan betekenen.
Kort gezegd, Android en Sabnzbd kunnen elkaar versterken, en het is jammer dat die mogelijkheid niet wordt opgepakt.
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: Sabnzbd installeren op Minix Neo X8-H Plus (Android)

Post by shypike »

Je hebt gelijk als je zegt dat we erg terughoudend reageren.
Te veel mensen vinden het vanzelfsprekend dat SABnzbd op allerlei platformen wordt aangeboden,
vergetend dat ieder platform initieel veel moeite kost en daarna voortdurend onderhoud.
Voor mij is Android geen voor de hand liggend platform, omdat de hardware
meestal nogal minimaal is, in ieder geval voor SABnzbd en par2cmdline (unrar valt wel mee).
Het is waar dat er ook betere hardware is voor Android, dus wordt het langzaam interessanter.
Ik ben wel voorzichtig: stel dat we het aan de gang krijgen voor Android, dan is er meteen
de verwachting dat het op iedere telefoon draait. Dat zal zeker niet zo zijn.
Als er een vrijwilliger is die een port naar Android wil doen (en onderhouden), dan zullen we die zeker ondersteunen.
Binnen het team zie ik voorlopig geen ruimte. Kijk maar hoeveel moeite we al hebben met release 0.8.0
Webdrifter
Newbie
Newbie
Posts: 8
Joined: September 8th, 2013, 3:37 pm

Re: Sabnzbd installeren op Minix Neo X8-H Plus (Android)

Post by Webdrifter »

ik was even weg. Maar lees nu je reactie. Is helder en eerlijk. Dat zijn antwoorden waar ik iets mee kan.
Wel jammer overigens. Maar zoals je aangeeft misschien iets voor de (hopelijk nabije) toekomst.
Post Reply