Kan geen verbinding maken met server

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
Piejotter
Newbie
Newbie
Posts: 1
Joined: December 26th, 2015, 11:13 am

Kan geen verbinding maken met server

Post by Piejotter »

Hallo.
Met behulp van een computer tijdschrift heb ik in mijn Synology assistent (NAS DS 212) in het package center de SAB geinstalleerd. Dat ging niet helemaal goed zover ik herinner met de poorten. Die pagina kan ik nu niet meer bereiken. Want als ik de SAB open krijg ik direct het bericht : Firefox kan geen verbinding maken met de server op 192.168.192.40:8080. Wat nieuwsgroepen betreft ben ik een " newbie " Ik ben tot nu toe niet verder gekomen dan deze mededeling en niet eerder op de server terecht gekomen. (na pakweg een week met pogingen) De server waar ik op geabonneerd ben is Usenet Pro. Ik had geloof ik poort 19 ingevuld en het vinkje niet weggehaald bij ssl. Vanaf die pagina ging het dus mis en daarna zag ik alleen maar berichten dat de server niet bereikbaar is. Wie kan mij helpen met dit voor mij frusterende probleem ?

Dank bijvoorbaat.
User avatar
safihre
Administrator
Administrator
Posts: 5366
Joined: April 30th, 2015, 7:35 am
Contact:

Re: Kan geen verbinding maken met server

Post by safihre »

Als ik het goed begrijp kon je in eerste instantie dus wel gewoon verbinding maken met SAB interface en pas na het wijzigen van de instellingen ging het fout?
Ik denk dat je misschien per ongeluk het IP adres van je SABnzbd installatie hebt aangepast. Weet je zeker dat je Usenet bij de 'Servers' pagina hebt ingevuld?
Is er een mogelijkheid vanuit de Synology assistent SABnzbd te verwijderen en opnieuw te installeren zodat je weer ermee verbinding kan maken?
Dan kun je opnieuw proberen het goed in te stellen.
If you like our support, check our special newsserver deal or donate at: https://sabnzbd.org/donate
The Sting
Newbie
Newbie
Posts: 1
Joined: June 12th, 2016, 1:45 pm

Re: Kan geen verbinding maken met server

Post by The Sting »

Deze melding krijg ik, alle updates vanaf SABnzbd+ 0.7.20 gaan mis, vergeet ik iets?.

Met groet, The Sting

Unrecoverable error in the server.
Traceback (most recent call last):
File "cherrypy\_cpwsgi.pyo", line 180, in trap
File "cherrypy\_cpwsgi.pyo", line 99, in __call__
File "cherrypy\_cpwsgi.pyo", line 410, in tail
File "cherrypy\_cpwsgi.pyo", line 234, in __init__
File "cherrypy\_cpwsgi.pyo", line 306, in run
File "cherrypy\_cptree.pyo", line 132, in get_serving
File "cherrypy\process\wspbus.pyo", line 223, in publish
ChannelFailures: OperationalError('unable to open database file',)
Post Reply