nzb bestanden

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
twister
Newbie
Newbie
Posts: 1
Joined: May 15th, 2009, 1:11 pm

nzb bestanden

Post by twister »

Sommige nzb bestanden doen het niet in sabnzbd maar het zelfde bestand doet het dan wel in grabit, waar ligt dit aan?
User avatar
rascalli
Moderator
Moderator
Posts: 656
Joined: January 18th, 2008, 12:30 am
Location: Bossche bollen land

Re: nzb bestanden

Post by rascalli »

Dat is moeilijk te zeggen.
Waar haal je de bestanden vandaan ? en  welke error krijg je als je ze load ?
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: nzb bestanden

Post by shypike »

twister wrote: Sommige nzb bestanden doen het niet in sabnzbd maar het zelfde bestand doet het dan wel in grabit, waar ligt dit aan?
SABnzbd kan alle correcte NZB bestanden aan maar helaas maken sommige zoeksites er een rommeltje van.
Je zult zien dat ieder programma weer anders om gaat met foute NZB files.
Stuur maar eens zo'n verdachte NZB file op naar [email protected].
DeXeS
Release Testers
Release Testers
Posts: 206
Joined: January 28th, 2008, 1:04 pm
Location: The Netherlands

Re: nzb bestanden

Post by DeXeS »

twister wrote: Sommige nzb bestanden doen het niet in sabnzbd maar het zelfde bestand doet het dan wel in grabit, waar ligt dit aan?
doen andere nzb's het wel in sabnzbd? kan misschien zijn dat je sabnzbd installatie het (tijdelijk) niet doet bijvoorbeeld omdat alle connecties gebruikt worden door een ander programma.
krazny
Newbie
Newbie
Posts: 4
Joined: July 10th, 2009, 4:04 pm

Re: nzb bestanden

Post by krazny »

Ik heb dus exact hetzelfde probleem! Heel lastig vind ik.
Dit probleem is bij mij 'pas' onstaan sinds ik de laatste versie heb geinstalleerd. Versie 0.4.9 werkte fantastisch, maar 0.4.11 geeft alleen maar 'errors' na het uploaden van NZB bestanden.

Het maakt niet uit met welke searchengine ik ze maak, maar ze weigeren vrijwel allemaal. Ik krijg dan een timeout op de pagina na het uploaden of ik kom terug op het upload scherm.. kijk dan bij mijn Que  en zie daar vervolgens niet het betstand staan;  de que is leeg :(

Echt irritant.
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: nzb bestanden

Post by shypike »

Email eens een voorbeeld naar [email protected]
Hoe biedt je de NZB aan bij SABnzbd?
Watched Folder, upload via hoofdpagina?
Heb je third-party tools (als nzbStatus) geinstalleerd?
Last edited by shypike on July 10th, 2009, 4:41 pm, edited 1 time in total.
krazny
Newbie
Newbie
Posts: 4
Joined: July 10th, 2009, 4:04 pm

Re: nzb bestanden

Post by krazny »

Inmiddels ben ik eruit wat het 'probleem' was bij mij.  (het nzb-bestand heb ik nog naar dat mailadres gestuurd, maar heb er niets op terug ontvangen?  Weet ook niet of dat een geautomatiseerd systeem is?)

Maar goed....
In mijn geval staat SabNZBd  op mn Qnap (TS439). Ik had hierop de nieuwste versie geinstalleerd en sindsdien dus deze problemen.
Door omstandigheden heb ik mijn Qnap herstart en nu werken de NZB bestanden ineens wél weer! :-*
Simpele reboot was dus bij mij de oplossing.  Ik weet niet of dat ook voor de TS geldt ?  (dat hij een Qnap oid heeft?)
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: nzb bestanden

Post by shypike »

Ik ontvang wel vaker NZB files via bugs@.
Als het email adres dan anders is dan de forum naam en er ook niet bij staat over welk forum bericht het ging,
gaat ie de prullenbak in.
krazny
Newbie
Newbie
Posts: 4
Joined: July 10th, 2009, 4:04 pm

Re: nzb bestanden

Post by krazny »

shypike wrote: Ik ontvang wel vaker NZB files via bugs@.
Als het email adres dan anders is dan de forum naam en er ook niet bij staat over welk forum bericht het ging,
gaat ie de prullenbak in.
Ja  precies. Ik dacht dat je daar 'gewoon' je NZB bestand naar toe kon sturen en dat een geautomatiseerde robot o.id. jouw bestand controleerde en na een paar uur de 'fouten'  erin liet zien.
Maar goed. Voor mij is het probleem alweer opgelost. We zijn inmiddels al weer wat Gb's rijker  ;D
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: nzb bestanden

Post by shypike »

Ben je een beetje tevreden over die QNAP-439 en de SABnzbd performance?
Ben zelf aan het denken over een 239 (de 439 is wel heel erg duur).
krazny
Newbie
Newbie
Posts: 4
Joined: July 10th, 2009, 4:04 pm

Re: nzb bestanden

Post by krazny »

shypike wrote: Ben je een beetje tevreden over die QNAP-439 en de SABnzbd performance?
Ben zelf aan het denken over een 239 (de 439 is wel heel erg duur).
Performance is fantastisch! (vind ik) Uiteraard heeft de 439 wel wat meer geheugen (ik heb er 1024 in laten zetten) zodat het PARren en uitpakken wat sneller gaat. Ik heb die QNAP gekocht, omdat mn data (muziek, videobestanden, foto's, etc) steeds belangrijker wordt en ik het gewoon echt...écht niet kwijt wil.  ;D
De tools die Qnap erbij levert zijn ook zeer goed en makkelijk te installeren. Het opzetten van de RAID configuratie duurde even, maar daarna werkt het als een zonnetje!
Post Reply