sab op puppy linux: hoe start ik SAB

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
Ealfi
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: June 18th, 2017, 8:14 am

sab op puppy linux: hoe start ik SAB

Post by Ealfi »

Beste forum leden,

Ik ben nieuw op dit forum.
Met pijn en moeite heb ik een Lucid Puppy frugal installatie gedaan op een Pentium 4 (3GHz, 2GB Ram) ter vervanging van Xp/ Win 7.
Lucid puppy is helemaal nieuw voor mij, ik ben dus een echte beginneling.
Met enige moeite heb ik Sabnzbdplus 0.5.0-2 gevonden op Ubuntu-lucid-multiverse en geinstalleerd samen met de Python dependencies, die blijkbaar nodig waren.
De Puppy package manager geeft aan dat de installatie compleet is, maar er zijn geen short-cuts te vinden op de desktop of in het menu.
Mijn vraag is hoe krijg ik SAB opgestart?
User avatar
safihre
Administrator
Administrator
Posts: 5338
Joined: April 30th, 2015, 7:35 am
Contact:

Re: sab op puppy linux: hoe start ik SAB

Post by safihre »

0.5.0 is zo oud ik weet niet eens hoe dat eruit ziet.. Waarom ben je voor zo'n exotische distro gegaan als Lucid Puppy en niet iets als Ubuntu of Linux Mint?

In ieder geval, probeer eens of je de PPA kan toevoegen?
https://sabnzbd.org/wiki/installation/i ... buntu-repo

Voer in een terminal de volgende commandos uit:
sudo apt-get install software-properties-common
sudo add-apt-repository ppa:jcfp/nobetas
sudo apt-get update && sudo apt-get dist-upgrade
sudo apt-get install sabnzbdplus

Nu kun je in diezelfde terminal het commando typen:
sabnzbdplus
Dan start SABnzbd. Op de boven gelinkte pagina kun je zien hoe je mogelijk SABnzbd met het systeem laat starten.
If you like our support, check our special newsserver deal or donate at: https://sabnzbd.org/donate
Ealfi
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: June 18th, 2017, 8:14 am

Re: sab op puppy linux: hoe start ik SAB

Post by Ealfi »

Ik zocht een licht OS voor een Wyse thin client, en kwam Tiny Core en Puppy Linux tegen.
Na wat stoeien met Virtual box, kwam ik op het idee om de oude P4 PC te voorzien van Puppy.
Na een moeilijke installatie kwam ik alleen SAB tegen om met Usenet te kunnen downloaden.

Naar aanleiding van jou opmerking heb ik nog wat extra ge-Googled en waarschijnlijk kan ik beter kiezen voor Lubuntu of Xubuntu.
Daar ga ik me nu verder in verdiepen.

In ieder geval hartelijk bedankt voor je vlotte reactie.
Post Reply