SABNZBD langzaam na verloop van tijd

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
R061N
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: July 24th, 2017, 10:03 am

SABNZBD langzaam na verloop van tijd

Post by R061N »

Hallo,

Ik heb de laatste tijd een probleem met SABnzbd.
Als ik em opstart gaat de snelheid mooi omhoog, maar na een paar minuten daalt de snelheid en word het internet ook trager.

Als Ik SABnzbd weer afsluit komt de normale internet snelheid weer terug.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

BVD

Robin
User avatar
sander
Release Testers
Release Testers
Posts: 8811
Joined: January 22nd, 2008, 2:22 pm

Re: SABNZBD langzaam na verloop van tijd

Post by sander »

Als ik em opstart gaat de snelheid mooi omhoog, maar na een paar minuten daalt de snelheid en word het internet ook trager.
De eerste 10-15 sec kan je een piek zien in de groene grafiek van SABnzbd. Maar dat is nep; hij slaat aan het begin van een download een deel over, en doet alsof hij dat al binnen heeft. Daardoor lijkt de downloadsnelheid hoger.

Zie je het echt na een paar minuten pas dalen? Zo ja: op wat voor hardware draait SABnzbd?
Als Ik SABnzbd weer afsluit komt de normale internet snelheid weer terug.
Tja. Dat is logisch: SABnzbd gebruikt Internet-bandbreedte bij het downloaden, dus dat betekent minder Internet-bandbreedte/snelheid voor andere applicaties.
R061N
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: July 24th, 2017, 10:03 am

Re: SABNZBD langzaam na verloop van tijd

Post by R061N »

Hi Sander. Bedankt voor je snelle reply. Ik heb SAB draaien op een hp laptop met een ssd schijf en een i5 porcessor.
Ook daalt de download snelheid naar 1,5 mb per sec. Ik download wel draadloos btw.
User avatar
sander
Release Testers
Release Testers
Posts: 8811
Joined: January 22nd, 2008, 2:22 pm

Re: SABNZBD langzaam na verloop van tijd

Post by sander »

R061N wrote: July 24th, 2017, 2:57 pm Hi Sander. Bedankt voor je snelle reply. Ik heb SAB draaien op een hp laptop met een ssd schijf en een i5 porcessor.
Ook daalt de download snelheid naar 1,5 mb per sec. Ik download wel draadloos btw.
1,5 MB/s is ongeveer 15 Mbps (bits).
Ah, draadloos. Dan haal je geen optimale snelheid. Doe eens dit:

Zorg dat SABnzbd even niks downloadt.
Draadloos verbonden, ga naar https://fast.com/ en lees je snelheid uit.
Bedraad verbonden, en ga dan naar https://fast.com/ en lees je snelheid uit.
Post Reply