certificaten ongeldig Sabnzbd werkt niet meer

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
John124
Newbie
Newbie
Posts: 7
Joined: November 19th, 2013, 7:33 am

certificaten ongeldig Sabnzbd werkt niet meer

Post by John124 »

Sinds ik de laatste update geïnstalleerd heb op mijn iMac, versie 10.13.4, krijg ik bij het opstarten van het programma SABnzbd de melding "deze verbinding is niet Prive".
Ik kan dan toch kiezen om door te gaan maar moet het wachtwoord van de iMac invoeren en in plaats dat het dan lukt raak ik in een loop en krijg ik weer de melding ":deze verbinding is niet Prive".

Ik heb al gebeld met Apple en die zegt dat dit komt door ongeldige certificaten van Sabnzbd. kortom ik kan Sabnzbd niet meer gebruiken en dat is een heel gemis.

Ps: ik heb de laatste versie van Sabnzbd 2.3.3
Iemand een idee?
User avatar
safihre
Administrator
Administrator
Posts: 5338
Joined: April 30th, 2015, 7:35 am
Contact:

Re: certificaten ongeldig Sabnzbd werkt niet meer

Post by safihre »

Dat klopt, de certificaten van SABnzbd zijn niet geldig omdat ze alleen lokaal zijn. Anders moet je echt certificaten kopen.

Als je SABnzbd alleen lokaal draait heb je ook helemaal geen certificaten nodig, niemand kan je SABnzbd bereiken.
Je kan nu in het SABnzbd menu (icoontje in je balk) klikken op 'Probleemoplosser' > 'Herstarten - 127.0.0.1:8080'
Dit zet de beveiliging uit en kun je SABnzbd (half minuutje later) weer bereiken op 127.0.0.1:8080

Soms werkt het ook de browser te sluiten of een andere browser te gebruiken.
If you like our support, check our special newsserver deal or donate at: https://sabnzbd.org/donate
John124
Newbie
Newbie
Posts: 7
Joined: November 19th, 2013, 7:33 am

Re: certificaten ongeldig Sabnzbd werkt niet meer

Post by John124 »

Safihre,

Je hebt geen idee hoe blij je me hebt gemaakt, ben er al weken mee bezig en 1 klik was er maar voor nodig.

Heel hartelijk bedankt,

John
Richard63
Newbie
Newbie
Posts: 17
Joined: January 18th, 2015, 3:58 pm

Re: certificaten ongeldig Sabnzbd werkt niet meer

Post by Richard63 »

alleen is het dan niet meer te benaderen op je telefoon of andere computers in je netwerk. (laptop bv)
User avatar
safihre
Administrator
Administrator
Posts: 5338
Joined: April 30th, 2015, 7:35 am
Contact:

Re: certificaten ongeldig Sabnzbd werkt niet meer

Post by safihre »

Dat kan je daarna weer wijzigen, en eventueel ook goede certificaten toevoegen :)
If you like our support, check our special newsserver deal or donate at: https://sabnzbd.org/donate
Sjaak
Newbie
Newbie
Posts: 1
Joined: January 4th, 2020, 11:10 am

Re: certificaten ongeldig Sabnzbd werkt niet meer

Post by Sjaak »

safihre wrote: May 3rd, 2018, 3:51 am Dat klopt, de certificaten van SABnzbd zijn niet geldig omdat ze alleen lokaal zijn. Anders moet je echt certificaten kopen.

Als je SABnzbd alleen lokaal draait heb je ook helemaal geen certificaten nodig, niemand kan je SABnzbd bereiken.
Je kan nu in het SABnzbd menu (icoontje in je balk) klikken op 'Probleemoplosser' > 'Herstarten - 127.0.0.1:8080'
Dit zet de beveiliging uit en kun je SABnzbd (half minuutje later) weer bereiken op 127.0.0.1:8080

Soms werkt het ook de browser te sluiten of een andere browser te gebruiken.
Hoi
Bij mij werkt deze tip niet op mijn mac met catalina.
Heb beveiliging van gatekeeper veranderd gehad ed.
Zodra ik sab wil openen krijg ik een melding over is niet prive en kan dan enkel maar afsluiten.
Nog een idee?
bv dank
Sjaak
User avatar
safihre
Administrator
Administrator
Posts: 5338
Joined: April 30th, 2015, 7:35 am
Contact:

Re: certificaten ongeldig Sabnzbd werkt niet meer

Post by safihre »

Welke browser gebruik je? Gewoon Safari?
If you like our support, check our special newsserver deal or donate at: https://sabnzbd.org/donate
Post Reply