complete en incomplete bestanden op externe harde schijf

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
Jackels
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: July 26th, 2009, 5:42 am

complete en incomplete bestanden op externe harde schijf

Post by Jackels »

Hallo,

heb versie 04.11 krijg op geen enkele manier voor elkaar om de gedownloade bestanden op mijn externe harde schijf te krijgen. als ik in de configuratie in de folders /volumes/naam schijf/ downloads/  gebeurt er niets wanneer ik begin te downloaden  zie ik dat de interne harde schijf gebruikt wordt maar kan nergens een map terugvinden waar de bestanden neergezet worden ?!  Ik heb een Imac ben een beginnende downloader en heb er dus niet al te veel verstand van. Wie kan mij helpen ???

gr. Jackels
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: complete en incomplete bestanden op externe harde schijf

Post by shypike »

Dat kan alleen betekenen dat je de harddisk niet goed hebt gemount.
Onder Linux gaat dat niet vanzelf.
Een correct gemounte externe drive wordt opgenomen in het file systeem.
Meestal vindt je de drive terug in de /mnt folder.
Jackels
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: July 26th, 2009, 5:42 am

Re: complete en incomplete bestanden op externe harde schijf

Post by Jackels »

Hallo Shypike,

allereerst bedankt voor het snelle reageren, maar gezien jouw antwoord denk ik dat mijn informatie niet compleet is geweest. Ik heb het wel een keer voor elkaar gehad, de film gebrand en daarna de film verwijderd. Daarna een film weer eens gedownload en toen kwam ik het beschreven probleem tegen. Heb daarna SAB een keer opnieuw geinstalleerd en opnieuw de waardes ingegeven er wordt op mijn interne schijf ook geen downloadmappen aangemaakt wat hij dus automatisch zou moeten doen wanneer je de settings saved.

zoals ik al zei een beginner, ik weet ook niet hoe ik bij bestanden moet komen om zoals je in je antwoord aanhaalde om de juiste benamingen te krijgen, mounten ?? dit is voor mij zoiets als Harry Potter, abacadabra !!

is er misschien een simpele oplossing ?


gr. Jackels ???
Jackels
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: July 26th, 2009, 5:42 am

Re: complete en incomplete bestanden op externe harde schijf

Post by Jackels »

Hallo,

ben ik weer, gedownloade files gevonden in /volume  heb externe schijf andere naam gegeven /Volume/backup/downloads/incomplete en hetzelfde maar als laatste complete, deze benaming overgenomen in conf.folders status nu dat op de interne schijf deze mappen zijn aangemaakt en daar nu dus de download in opgeslagen wordt. Download dus nog steeds niet op de externe schijf. ik heb bovengenoemde mappen eerst aangemaakt op de externe schijf, klopt deze procedure en is de benaming Volume juist of moet dat Volumes zijn.

hoor het graag.


gr. Jackels
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: complete en incomplete bestanden op externe harde schijf

Post by shypike »

Ik kan je niet precies vertellen hoe te mounten op Linux, daar zijn andere forums voor.
Voor wat betreft SABnzbd, is er geen verschil tussen interne en externe drives.
Er is alleen een file systeem en wat daar eventueel aan gekoppeld is,
is een zaak van de gebruiker en het operating system.

Overigens zou ik persoonlijk de "incomplete" folder lokaal houden en de "complete" folder
op de externe drive zetten. Dat is veel efficienter bij het uitpakken.
Post Reply