Gratis onbeperkte snelheids-upgrade!

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
MazzelBS
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: December 20th, 2020, 9:20 am

Gratis onbeperkte snelheids-upgrade!

Post by MazzelBS »

Beste,

Gisteren ontving ik van mijn nieuwsgroepen provider en mail met deze titel : Gratis onbeperkte snelheids-upgrade!

Ik weet niet of forumregels mij verbieden om namen te noemen dus dat doe ik niet, maar het viel mij op dat mijn snelheid de laatste weken al behoorlijk boven de limiet van 300 Mbit zat maar nu naar deze update haal ik met SABnzbd maximaal nog maar 49,6 MB terwijl ik met NZBVortex 3 de 59 MB aantik. Voor de zekerheid SABnzbd volledig verwijdert maar het verschil blijft.

heeft iemand ook deze mail ontvangen en zo ja hoe ervaren jullie deze update met SABnzbd ( 50 verbindingen en 4,504+ dagen van binaire en tekstretentie ).

Ik kan me herinneren dat ik een aantal jaren geleden instellingen heb aangepast in de configuratie om de verbinding zo optimaal mogelijk te krijgen, maar ja wat was dat ook al weer ?

Wellicht dat iemand dit kan beamen.

Met vriendelijke groet,

Rob
User avatar
sander
Release Testers
Release Testers
Posts: 8808
Joined: January 22nd, 2008, 2:22 pm

Re: Gratis onbeperkte snelheids-upgrade!

Post by sander »

Welke provider? Eweka?
MazzelBS
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: December 20th, 2020, 9:20 am

Re: Gratis onbeperkte snelheids-upgrade!

Post by MazzelBS »

sander wrote: December 20th, 2020, 10:01 am Welke provider? Eweka?
Ja
User avatar
sander
Release Testers
Release Testers
Posts: 8808
Joined: January 22nd, 2008, 2:22 pm

Re: Gratis onbeperkte snelheids-upgrade!

Post by sander »

OK.

In SABnzbd's upper right corner, click on the wrench symbol ("Status and interface options"), then click on first tab Status, and therev click on the Refresh Arrow. ... at "System performance (Pystone)" what number and CPU name do you get?
MazzelBS
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: December 20th, 2020, 9:20 am

Re: Gratis onbeperkte snelheids-upgrade!

Post by MazzelBS »

Sander dit zijn de waarden :

Systeemprestaties (Pystone)195312 Intel (R) Core (TM) i7-8700 bij 3,2 Ghz
Snelheid van download map 95.5 MB/s (/Users/applepc/Downloads…)
Snelheid van verwerkte downloads map 90.4 MB/s (/Users/applepc/Downloads…)
Internet Bandbreedte 41.3 MB/s (330.4 Mbps) ( Netflix draaide op de achtergrond op TV )

https://www.speedtest.net/my-result/d/262661298
MazzelBS
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: December 20th, 2020, 9:20 am

Re: Gratis onbeperkte snelheids-upgrade!

Post by MazzelBS »

Bron : https://sabnzbd.org/wiki/advanced/highspeed-downloading

Meer gedetailleerde optimalisaties

Onderzoek het aantal verbindingen in Config-> Servers . Het lijkt misschien contra-intuïtief, aangezien meer verbindingen sneller zouden moeten zijn dan minder verbindingen, maar als u de 50+ verbindingen gebruikt, geven sommige hosts u de overhead van het constant openen en sluiten van verbindingen, kan dit u vertragen. Dus begin bij de maximaal toegestane verbindingen en verlaag langzaam uw aantal totdat u uw maximale snelheid bereikt. Of doe het andersom: begin met 5 verbindingen, meet de snelheid, en verhoog naar 7, meet opnieuw, 9, meet opnieuw, etc. Normaal gesproken zijn 10 verbindingen voldoende.
User avatar
sander
Release Testers
Release Testers
Posts: 8808
Joined: January 22nd, 2008, 2:22 pm

Re: Gratis onbeperkte snelheids-upgrade!

Post by sander »

MazzelBS wrote: December 21st, 2020, 10:37 am Sander dit zijn de waarden :

Systeemprestaties (Pystone)195312 Intel (R) Core (TM) i7-8700 bij 3,2 Ghz
Snelheid van download map 95.5 MB/s (/Users/applepc/Downloads…)
Snelheid van verwerkte downloads map 90.4 MB/s (/Users/applepc/Downloads…)
Internet Bandbreedte 41.3 MB/s (330.4 Mbps) ( Netflix draaide op de achtergrond op TV )

https://www.speedtest.net/my-result/d/262661298
Mooie CPU, OK harddisks, en SABnzbd haalt de downloadsnelheid die past bij je Internet-aansluiting.
User avatar
sander
Release Testers
Release Testers
Posts: 8808
Joined: January 22nd, 2008, 2:22 pm

Re: Gratis onbeperkte snelheids-upgrade!

Post by sander »

MazzelBS wrote: December 22nd, 2020, 4:20 am Bron : https://sabnzbd.org/wiki/advanced/highspeed-downloading

Meer gedetailleerde optimalisaties

Onderzoek het aantal verbindingen in Config-> Servers . Het lijkt misschien contra-intuïtief, aangezien meer verbindingen sneller zouden moeten zijn dan minder verbindingen, maar als u de 50+ verbindingen gebruikt, geven sommige hosts u de overhead van het constant openen en sluiten van verbindingen, kan dit u vertragen. Dus begin bij de maximaal toegestane verbindingen en verlaag langzaam uw aantal totdat u uw maximale snelheid bereikt. Of doe het andersom: begin met 5 verbindingen, meet de snelheid, en verhoog naar 7, meet opnieuw, 9, meet opnieuw, etc. Normaal gesproken zijn 10 verbindingen voldoende.
Correct ...
MazzelBS
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: December 20th, 2020, 9:20 am

Re: Gratis onbeperkte snelheids-upgrade!

Post by MazzelBS »

Ik heb het aantal verbindingen van 50 teruggebracht van 30 en vervolgens 25 en nu loopt SABnzbd vrijwel continue met een snelheid van 60 MB/s.
NZBVortex 3 haalt met de oude instellingen ( 20 verbindingen ) en met de nieuwe instellingen ( 50 verbindingen ) continue hoog in de 50 MB/s.

Dus het probleem lijkt opgelost, het aantal verbindingen beperkt uiteindelijk de performance van SABnzbd negatief zodra dit aantal te hoog wordt.

Ik zal kijken of ik deze topic zelf kan sluiten. @ Sander bedankt voor de hulp.

Voor iedereen fijne feestdagen.
User avatar
sander
Release Testers
Release Testers
Posts: 8808
Joined: January 22nd, 2008, 2:22 pm

Re: Gratis onbeperkte snelheids-upgrade!

Post by sander »

MazzelBS wrote: December 22nd, 2020, 4:37 am Ik heb het aantal verbindingen van 50 teruggebracht van 30 en vervolgens 25 en nu loopt SABnzbd vrijwel continue met een snelheid van 60 MB/s.
NZBVortex 3 haalt met de oude instellingen ( 20 verbindingen ) en met de nieuwe instellingen ( 50 verbindingen ) continue hoog in de 50 MB/s.

Dus het probleem lijkt opgelost, het aantal verbindingen beperkt uiteindelijk de performance van SABnzbd negatief zodra dit aantal te hoog wordt.
Cool! Mooi dat je dat hebt uitgevonden, mede dankzij die high-speed-tips.

Dus weer eens aangetoond: minder connecties kan hogere snelheid opleveren.
Post Reply