octal notation

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
krinsen
Release Testers
Release Testers
Posts: 10
Joined: November 3rd, 2009, 1:48 pm

Re: octal notation

Post by krinsen »

ja zoiets dacht ik dus ook!! erg vreemd indd
als ik naar windows Xp swap (heb 2 windows op mijn pc) dan dowload hij wel gewoon zoals het hoort!
en heb op mijn huidige windows 7 geen gekke dingen gedaan... vers van de pers geinstalleerd :(
krinsen
Release Testers
Release Testers
Posts: 10
Joined: November 3rd, 2009, 1:48 pm

Re: octal notation

Post by krinsen »

Nog wat vreemds trouwens... ik heb nog een pc staan met windows 7 erop. Hier heb ik ook mc Afee op geinstalleerd en ben gaan downloaden met dezelfde instellingen als met mijn huidige PC. Helemaal geen foutmeldingen!! Toen bedacht ik dat het misschien lag aan mijn IP-adres want die is anders op die andere pc.
Ik dus mijn IP adres veranderen en weer hetzelfde probleem! en als ik mijn windows 7 opnieuw installeer krijg ik weer hetzelfde probleem :S

Mijn router doet het wel met die andere pc, en aan mijn ISP zal het denk ik ook niet liggen omdat hij het wel doet met die adnere pc en windows xp!
het vage is ook dat hij met grabit het wel veel langer doet als bij sabnzb.  ??? maja op ten duur doet die het dus ook niet dus maakt het verder ook geen verschil.
naja... grabit vind ik wat minder prettig haha

greetz vin
krinsen
Release Testers
Release Testers
Posts: 10
Joined: November 3rd, 2009, 1:48 pm

Re: octal notation

Post by krinsen »

oow ik heb nu miscchien iets bedacht... zal er wellicht niks mee te maken hebben maar toch wou ik het even melden!
mijn windows xp en andere pc met W7 zijn 32bit.
de pc waar ik problemen mee heb windows 7 64 bit.

dacht meld het even, zou het hier wat mee te maken kunnen hebben?
of internet explorer 32bit/64bit?
Last edited by krinsen on November 5th, 2009, 9:45 am, edited 1 time in total.
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: octal notation

Post by shypike »

Nee, ik ontwikkel zelf op een Win7-64 doos.
krinsen
Release Testers
Release Testers
Posts: 10
Joined: November 3rd, 2009, 1:48 pm

Re: octal notation

Post by krinsen »

hmm vreemd.. of naja meer jammer
krinsen
Release Testers
Release Testers
Posts: 10
Joined: November 3rd, 2009, 1:48 pm

Re: octal notation

Post by krinsen »

ik heb nieuws!

je raad het nooit... ik ben achter iets gekomen! mijn maximum aantal poorten is 8.. en als ik maar via 6/7 poorten download doet hij het wel.
weet iemand hoe dit zou kunnen? ben wel blij dat hij nu weer download, wat een opluchting! alleen hij hoort het wel met de maximale 8 poorten te doen wat hij
ook met de andere OS's doet.. misschien dat iemand dit kan achterhalen?

thnx , greetz

vin
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: octal notation

Post by shypike »

De meeste usenet providers geven duidelijke meldingen wanneer je meer threads gebruikt.
Denk je dat het een tweaknews probleem is of een PC probleem?

Wanneer het de provider is zal SABnzbd 0.5.0ALpha8 vanzelf terugschakelen naar minder threads,
tenminste wanneer er bruikbare foutmeldingen gestuurd worden.
Dodo
Release Testers
Release Testers
Posts: 1
Joined: November 7th, 2009, 9:34 am

Re: octal notation

Post by Dodo »

shypike wrote: Werk je met Windows, OSX of Linux?
Voor OSX en Linux moet je niets of een correcte chmod waarde invullen in Config->Folders.
Als je met Windows werkt zul je de sabnzbd.ini file moeten opzoeken
en de regel
permissions = blabla
verwijderen.

(Locatie: http://sabnzbd.wikidot.com/configure )

Ik heb precies hetzelfde probleem. Tot vandaag geen enkel probleem met downloaden. Na de Octal-melding jullie advies ter harte genomen en de permissions instelling verwijderd, gewijzigd naar 0777 en "0777". Krijg de  Octal melding niet meer, maar downloaden start nog steeds niet. Sabnzb opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds hetzelfde resultaat. Heb inmiddels een mailtje naar mijn provider gestuurd om te vragen of er iets is met hun newsserver, maar nog geen reactie gehad.

Iemand nog ideeen?

Overigens zou ik graag alvast de 0.5.0 versie willen proberen als dat kan.

Grt,

Inmiddels de alfa versie geinstalleerd, maar nog steeds hetzelfde probleem. Zal wel aan de provider liggen dan, dus maar ff wachten tot maandag op reactie. Wellicht nog ff een eweka accountje proberen....
Last edited by Dodo on November 7th, 2009, 12:01 pm, edited 1 time in total.
Post Reply