Veranderen van download directory in Ubuntu

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
Mikey
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: January 11th, 2010, 4:15 am

Veranderen van download directory in Ubuntu

Post by Mikey »

Zoals de titel al zeg heb ik wat problemen met het veranderen van de standaard download directory in Ubuntu 9.10. Ik heb in Sabnzbd aangegeven dat deze de bestanden op een andere schijf moet neerzetten dus heb ik het volgende ingesteld; "/media/Download/Download/". De schijf heet dus Download en het mapje daarna heet ook Download en hierin staan de mappen Complete en Incomplete.
Nu heb ik het probleem dat dit helaas niet werkt zoals ik gehoopt had.. Hij maakt namelijk een directory op /media genaamd Download_ waardoor hij nog steeds op de verkeerde schijf de downloads neerzet. Vreemd genoeg staat het zowel in de .ini en in de SABnzbd config dat hij de gedownloaden bestanden in /media/Download/Download neer zet en niet in /media/Download_/Download.
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: Veranderen van download directory in Ubuntu

Post by shypike »

Wat een raar probleem.
Heb je volledige paden gebruikt?
Is het een "mounted" drive en is hij dan ook "mounted"?
Mikey
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: January 11th, 2010, 4:15 am

Re: Veranderen van download directory in Ubuntu

Post by Mikey »

Probleem verholpen, heb gewoon de HD verwijderd, geformatteerd en opnieuw gemount met een andere naam. Daaronder heb ik vervolgende de mappen gemaakt en dit werkte perfect!
Last edited by Mikey on January 11th, 2010, 9:09 am, edited 1 time in total.
Post Reply