NZB-Gmail-RSS-Sabnzbd

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
marsclone
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: January 8th, 2010, 3:42 pm

NZB-Gmail-RSS-Sabnzbd

Post by marsclone »

Beste,
Ik gebruik met een groot plezier Sabnzbd op mijn Qnap TS-239. Het is alleen niet zo, dat ik de hele dag door gebruik maak van mij Nas. Alleen als ik een nzb aan Sabnzbd wil toevoegen of als ik een filmpje ga kijken zet ik hem aan.
Nu lijkt het me superhandig als ik een email met een nzb als bijlage naar mijn gmail account kan sturen, waarna deze als rss feed wordt toegevoegd aan Sabnzbd. Dan kan ik mijn nas op bepaalde momenten in de week (in de nacht laten draaien) aanzetten, en dat Sabnzbd vervolgens de verstuurde nzb's binnen haalt.

Nu heb ik al een beetje lopen knutselen. Sabnzbd herkent wel de rss feed, maar het lukt niet om de nzb binnen te halen. Zie ook de 2 foutmeldingen hieronder.
Weet iemand misschien raad? Of is het uberhaupt wel mogelijk via deze werkwijze?
Alvast hartelijk dank!!

2010-01-14 12:42:22,250 WAARSCHUWING: Foutief NZB bestand mail!account_id=xxxxxxxxxx.m%40gmail.com&message_id=1262ca39c9935d39&view=conv&extsrc=atom.nzb, overslaan (reden=not well-formed (invalid token), regel=5)
2010-01-14 12:42:22,250 FOUT: Fout bij ophalen via URL http://mail.google.com/mail?account_id= ... xtsrc=atom (oorzaak = "")
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: NZB-Gmail-RSS-Sabnzbd

Post by shypike »

Het zal alleen werken als de Gmail feed voldoende lijkt op
de RSS feeds van de index sites die we wel ondersteunen.
Hoe ziet zo'n RSS URL er uit?
Ik wist niet dat gmail uberhaupt een RSS mogeliijkheid heeft.

EDIT:
Laat maar ik heb het al gevonden.
Erg interessant, ik zal het eens gaan bekijken.
Het zal wel enige specifieke aanpassingen vragen, denk ik.
Last edited by shypike on January 14th, 2010, 2:18 pm, edited 1 time in total.
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: NZB-Gmail-RSS-Sabnzbd

Post by shypike »

Helaas, jammer.
De RSS feature is leuk, maar er zit geen enkele verwijzing naar de attachments in.
Ook de email "body" is maar deels aanwezig.
We zouden dus een email client moeten integreren.
Daar is al een lang termijn feature verzoek voor ingediend,
maar dat gaat nog wel even duren...
marsclone
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: January 8th, 2010, 3:42 pm

Re: NZB-Gmail-RSS-Sabnzbd

Post by marsclone »

Ik ben heel erg benieuwd of dit mogelijk is!
Het zou een mooie toevoeging zijn en ik hoop voor meerdere mensen?
We wachten af!

EDIT:
Ah, had je 2e reply nog niet gelezen. Jammer in ieder geval.
Nu maar hopen op de email client of een programma'tje zoals "Mailbin 2" voor Linux (lees: Qnap).

Bedankt in ieder geval!!
Last edited by marsclone on January 14th, 2010, 2:36 pm, edited 1 time in total.
User avatar
injectx
Release Testers
Release Testers
Posts: 44
Joined: February 22nd, 2008, 2:46 pm

Re: NZB-Gmail-RSS-Sabnzbd

Post by injectx »

Ok misschien geen oplossing maar wel een workaround: Newzbin account nemen, hier bookmarks in toevoegen, dan bij Config>Index sites>[_] Auto-Fetch Bookmarks aanvinken.
Kun je dus -waar je ook bent- bookmarks toevoegen op de Newzbin site, als je thuis bent zet je de NAS aan waarna je bookmarks fijn worden gedownload :).

Daarnaast.. is het niet veel gemakkelijker om gewoon remote je NAS aan te zetten via Wake On Lan(wordt standaard door je NAS ondersteund volgens de specs),
daarna je NZB's te uploaden via de webinterface en de optie: Shutdown after complete aan te zetten.
Post Reply