rare ping tijden

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
Roland
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: February 17th, 2010, 4:40 pm

rare ping tijden

Post by Roland »

Misschien een rare vraag, maar als ik wat aan het downloaden ben via SABNZBD+ op mijn DS207+ dan gaan mijn pingtijden (ping www.google.nl) sterk varieren? Ik gebruik dus een NAS van Synology met daarop SABNZBD+. Het downloaden enz gaat allemaal prima, alleen worden mijn pingtijden erg instabiel (leid tot haperende internet paginas etc). Iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: rare ping tijden

Post by shypike »

Dat verbaast me niet heel erg.
Hoeveel procent van de maximale bandbreedte gebruikt SABnzbd?
Voorbeeld: als je ISP bandbreedte 1Mbit/sec is en SABnzbd download met 125KByte/sec dan blijft
er niet veel over voor ander verkeer.
In zo'n geval moet je SABnzbd vertellen om langzamer te downloaden.
Als je een geavanceerde router hebt kun je die misschien vertellen
om het Usenet verkeer minder prioriteit te geven.
Roland
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: February 17th, 2010, 4:40 pm

Re: rare ping tijden

Post by Roland »

Vreemd dat ik pas last van gekregen (sinds enkele dagen). Ik heb een XS4all abbonnement van 20Mbit/s waarvan ik er 17MBits/s van haal. Ik zal toch eens het ding wat gaan afknijpen. Eens kijken of het helpt. Ik zal ook eens mijn andere leechers proberen om te kijken wat die er van maken. Bedankt voor de tip!
Roland
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: February 17th, 2010, 4:40 pm

Re: rare ping tijden

Post by Roland »

Het was inderdaad een probleem dat er teveel data binnen komt.. Schijnbaar heeft XS4all de thread bandbreedte verhoogd. Nu maar begrensd en de problemen zijn nagenoeg weg. Bedankt voor de tip.
Post Reply