Fluctuerende snelheden SabNZBd

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
Hamtaro
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: September 13th, 2011, 3:36 pm

Fluctuerende snelheden SabNZBd

Post by Hamtaro »

Helleu :)

Ik loop al een tijd tegen een "probleem" aan. Een luxeprobleem, maar niet minder storend.

Ik heb een 120 Mbps Ziggo abonnement. Deze 120 Mbps haal ik met vrijwel alles, maar als ik Sab gebruik fluctueert mijn snelheid enorm.
De 120 Mbps zie ik gehaald worden in mijn router (vind ik een betere meting dan wat Sab zelf aangeeft), maar een om de 2 seconden zakt het in naar 0 om direct weer naar 100 tot 120 te springen. Etc. etc.

Ik kan spelen met SSL, connecties, artikel cache en ga zo maar door: het baat niet. Ter info: ik haal met Newsleecher wel continu 14 MB/sec dus 120 Mbps. Ik heb dit programma zelfs gekocht, maar miste Sab toch teveel...jaja.

Mijn specs:

- Netgear WNDR3700 met DD-WRT
- Ziggo 120 Mbps met Supernews (EU) als nieuwsprovider
- AMD Phenom II x4
- Server 2008 R2 x64
- 8GB RAM
- C: 120 GB SSD Corsair (Sab staat hierop geïnstalleerd) D: 1000 GB Samsung F1 (Sab pakt uiteindelijk naar deze disk uit) en E: 1000GB Samsung F3 (hierop download Sab initeel!)
- Artikel cache geprobeerd van 50M tot 512M, geen verschil
- laatste Sab versie
- Intel dual Gigabit PCI express

Performance van het systeem is verder prima als Sab bezig is. De disk que length is prima en nergens zijn performance problemen waar te nemen. Ik heb denk ik alles al geprobeerd, maar als jullie nog ideeen hebben? Zal ongetwijfeld al zaken gedaan hebben die ik nu vergeten ben te melden, maar dat zien we vanzelf dan ;)
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: Fluctuerende snelheden SabNZBd

Post by shypike »

Normaal zou ik zegge dat je hardware het niet bij kan houden,
maar dat lijkt me hier niet het geval.
Heb je een beetje een behoorlijke upload speed?
Ik haal met bescheiden hardware zowat 100% van mijn 100 Mbit,
hoewel ik eigenlijk nooit kijk naar het werkelijke gedrag.
Uiteindelijk is de download snelheid zo'n 10 MByte/sec.
We zijn bezig met memory en performance problemen te onderzoeken,
maar dat gaat nog wel even duren.
Hamtaro
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: September 13th, 2011, 3:36 pm

Re: Fluctuerende snelheden SabNZBd

Post by Hamtaro »

shypike wrote:Normaal zou ik zegge dat je hardware het niet bij kan houden,
maar dat lijkt me hier niet het geval.
Heb je een beete een behoorlijke upload speed?
Ik haal met bescheiden hardware zowat 100% van mijn 100 Mbit,
hoewel ik eigenlijk nooit kijk naar het werkelijke gedrag.
Uiteindelijk is de download snelheid zo'n 10 MByte/sec.
We zijn bezig met memory en performance problemen te onderzoeken,
maar day gaat nog wel even duren.
Upload is 10 Mbps, en ik haal dan ook 1 MB/sec als ik upload of als anderen van mijn FTP server of WSUS server downloaden. En, NewsLeecher doet het wel goed..maar dan alleen kwa snelheid ;)

Mijn router, of eerder gezegd DD-WRT, heeft hele mooie bandbreedte grafieken (real time) die de spikes goed weergeven. Deze komen overeen met mijn performance logs op mijn server op de schijven en andere onderdelen, het kakt om de paar seconden letterlijk naar 0 MB/sec en komt direct weer terug.

Misschien dat anderen wat tips hebben, of als jullie iets nodig hebben van mij aan logging of wat dan ook om Sab nóg beter te maken: ik ben bereid te testen of wat dan ook.

Image
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: Fluctuerende snelheden SabNZBd

Post by shypike »

Ik ga het wel bekijken, maar in het kader van de andere kwaliteits akties.
Het kan overigens best inherent zijn.
SABnzbd is in Python geschreven en dat is niet zo goed in multitasking als C++
(en minder efficient).
Overigens: haal je nu een acceptabele gemiddelde download snelheid?
De pieken en dalen geven wel andere connecties op je router nog een kans om er door te komen :)
Hamtaro
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: September 13th, 2011, 3:36 pm

Re: Fluctuerende snelheden SabNZBd

Post by Hamtaro »

shypike wrote:Ik ga het wel bekijken, maar in het kader van de andere kwaliteits akties.
Het kan overigens best inherent zijn.
SABnzbd is in Python geschreven en dat is niet zo goed in multitasking als C++
(en minder efficient).
Overigens: haal je nu een acceptabele gemiddelde download snelheid?
De pieken en dalen geven wel andere connecties op je router nog een kans om er door te komen :)
Hahaha, mwa, met QoS geef ik de 360 en PS3 voorrang, voor de rest mag de download client lekker downloaden ;) ;)

Gemiddelde downloadsnelheid is denk ik een MB of 8. Het is jammer dat ik 6 MB/sec mis, maar anderzijds...ding staat 24/7 aan en het is snel genoeg binnen, overdag upload ik een NZB vanaf het werk naar de server en het is wel klaar als ik thuiskom. Als ik alleen besluit om half negen een film te kijken, en het is 8 uur, dan moet ik mijn eisen bijstellen om geen film van 25 of 50 GB te downloaden maar een simpele MKV van 8 ofzo :P
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: Fluctuerende snelheden SabNZBd

Post by shypike »

Blijft raar, ik haal met gemak 10.5-11 MBytes/sec op een 100 MBit verbinding.
Maar ja, er zijn ook zoveel factoren in het spel.
elurin
Newbie
Newbie
Posts: 9
Joined: September 14th, 2011, 5:02 pm

Re: Fluctuerende snelheden SabNZBd

Post by elurin »

Wellicht is het handig om te weten welke versie van sabnzbd je nu gebruikt. Daarnaast kunnen het nog zoveel andere dingen zijn. Enkele zaken waar ik nog naar zou kijken zijn:

Het updaten van de drivers van de storage controller/netwerkkaart;
De BIOS van de router updaten;
Configuratie van je software firewall(s) controleren;
Testen met een oudere versie

Ik haal nu standaard tussen de 12.5~13.5 bij Eweka/Ziggo 120 mbps met sab versie 0.6.8
User avatar
sander
Release Testers
Release Testers
Posts: 8829
Joined: January 22nd, 2008, 2:22 pm

Re: Fluctuerende snelheden SabNZBd

Post by sander »

@Hamtaro

Kan je SABnzbd draaien op een andere PC in je huis? Zo ja, geeft die ook "hakkels"?
En wat als je die PC of die superPC rechtstreeks aansluit op je kabelmodem, dus zonder Netgear ertussen?
Post Reply