Pas automatisch opschonen nadat volledige wachtrij is gedownload?

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
user_user
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: July 10th, 2018, 4:43 am

Pas automatisch opschonen nadat volledige wachtrij is gedownload?

Post by user_user »

1) Ik ben een paar maanden geleden overgestapt van Grabit naar Sabnzbd. Daar was een functie dat hij pas begon op te schonen nadat alle items in de queue gedownload waren (heb al gemerkt dat mijn schijf anders trager gaat). Ik vind zoiets niet meteen in Sabnzbd terug. Hoe valt dit in te stellen?

2) Is er een mogelijkheid om bestanden later alsnog automatisch op te schonen, ook al zijn ze zonder deze instelling gedownload? Bijvoorbeeld: bestanden zijn afgehaald met gewoon 'download', maar ik wil ze later toch nog automatisch laten repareren, uitpakken en opschonen.

Bedankt voor de hulp.
User avatar
safihre
Administrator
Administrator
Posts: 5339
Joined: April 30th, 2015, 7:35 am
Contact:

Re: Pas automatisch opschonen nadat volledige wachtrij is gedownload?

Post by safihre »

Wat bedoel je met opschonen? Repareren en uitpakken?
Je kan in Config > Switches de optie 'Downloaden pauzeren tijdens verwerken' (Pause downloading during post processing) aanzetten.
Dat zal de druk op je harde schijf enorm verminderen.
If you like our support, check our special newsserver deal or donate at: https://sabnzbd.org/donate
user_user
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: July 10th, 2018, 4:43 am

Re: Pas automatisch opschonen nadat volledige wachtrij is gedownload?

Post by user_user »

Inderdaad: met opschonen bedoel ik pars nakijken, unrarren en daarna alle pars en rars verwijderen.

Mijn bedoeling is om enkel voor een bepaald uur te downloaden, nadien heeft mijn isp een datalimiet.
Met de schatting hoelang de volledige queue nog nodig heeft om te downloaden kan ik dat bepaalde uur inschatten.
Nadien mag er opgeschoond worden: pc blijft toch aanstaan, maar er mag geen bandbreedte meer worden gebruikt.

De optie 'download pauzeren tijdens verwerken' is inderdaad minder belastend voor mijn schijf, maar dan schoont hij nog altijd op na elke download ipv te wachten tot de hele queue gedaan is.
User avatar
safihre
Administrator
Administrator
Posts: 5339
Joined: April 30th, 2015, 7:35 am
Contact:

Re: Pas automatisch opschonen nadat volledige wachtrij is gedownload?

Post by safihre »

De optie die jij graag wilt bestaat helaas niet in SABnzbd.
If you like our support, check our special newsserver deal or donate at: https://sabnzbd.org/donate
User avatar
sander
Release Testers
Release Testers
Posts: 8811
Joined: January 22nd, 2008, 2:22 pm

Re: Pas automatisch opschonen nadat volledige wachtrij is gedownload?

Post by sander »

user_user wrote: July 11th, 2018, 2:14 am Inderdaad: met opschonen bedoel ik pars nakijken, unrarren en daarna alle pars en rars verwijderen.

Mijn bedoeling is om enkel voor een bepaald uur te downloaden, nadien heeft mijn isp een datalimiet.
Welke ISP is dat?
user_user
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: July 10th, 2018, 4:43 am

Re: Pas automatisch opschonen nadat volledige wachtrij is gedownload?

Post by user_user »

Telenet, the best a Belgian can get.
Post Reply