Update 2.3.5 geeft problemen met poort

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
Zephyer
Newbie
Newbie
Posts: 4
Joined: October 6th, 2018, 3:37 pm

Update 2.3.5 geeft problemen met poort

Post by Zephyer »

Goedenavond,

Na de update van 2.3.1 naar 2.3.5 geeft het herstarten van SABNZBD het probleem dat de betreffende poort in gebruik zou zijn.
Na controle (netstat -a -n -o) staat deze er niet tussen en heb ik getest met de SABnzbd-console.exe
Deze start wel op, op de poort die zgn. in gebruik moet zijn...
Een aanpassing van de poort naar een willekeurig, niet in gebruik zijnde, nummer... laat wederom de foutmelding naar voren komen.

Rebooten van mijn server (2003) heb ik meer dan eens gedaan.

De console logged naar;
Pad :\\Documents and Settings\{USERID}\sabnzbd\logs
Als ik SABnzbd.exe start, logged deze niet naar het bovenstaande pad... ook beetje vreemd.

Ik snap even niet waarom dit nu zo niet meer werkt.
User avatar
sander
Release Testers
Release Testers
Posts: 8811
Joined: January 22nd, 2008, 2:22 pm

Re: Update 2.3.5 geeft problemen met poort

Post by sander »

Zephyer wrote: October 6th, 2018, 3:47 pm
Na controle (netstat -a -n -o) staat deze er niet tussen en heb ik getest met de SABnzbd-console.exe
Deze start wel op, op de poort die zgn. in gebruik moet zijn...
Dus normaal start je SAB als service?

Zo ja, lees eens viewtopic.php?f=2&t=23720#p116982
Werkt die workaround (vertraagde startup)?

Zo ja, kan je dan je SABnzbd Service vertraagd starten? Hint daarover: "In short, services set to Automatic will start during the boot process, while services set to start as Delayed will start shortly after boot."

EDIT:

Voor een later moment:

Volgens https://support.microsoft.com/en-us/hel ... c-services kan je een service (SAB) pas laten starten als iets anders (netwerk) gereed is.
Zephyer
Newbie
Newbie
Posts: 4
Joined: October 6th, 2018, 3:37 pm

Re: Update 2.3.5 geeft problemen met poort

Post by Zephyer »

Nee, niet als een service.
De machine wordt niet vaak gereboot waarbij ik sabnzbd handmatig start via een snelkoppeling naar "C:\Program Files\SABnzbd\SABnzbd.exe"
User avatar
safihre
Administrator
Administrator
Posts: 5338
Joined: April 30th, 2015, 7:35 am
Contact:

Re: Update 2.3.5 geeft problemen met poort

Post by safihre »

Dit klinkt meer als een security setting, dat SAB geen toestemming heeft om te binden met welke poort dan ook.
Heb je wel een poort gekozen groter dan 1024?
If you like our support, check our special newsserver deal or donate at: https://sabnzbd.org/donate
Zephyer
Newbie
Newbie
Posts: 4
Joined: October 6th, 2018, 3:37 pm

Re: Update 2.3.5 geeft problemen met poort

Post by Zephyer »

Ja zeker, draai al jaar en dag de betreffende poort achter NAT, vreemde is dat hij (op dit moment) zonder problemen draait via de console, iets wat ik normaliter niet doe ivm. die console die je dan ziet ;)
Even de whitelist aangepast maar... dezelfde poort en geen probleem...
Post Reply