download werk niet meer achter VPN

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
Kfreak
Newbie
Newbie
Posts: 1
Joined: March 24th, 2020, 3:24 pm

download werk niet meer achter VPN

Post by Kfreak »

Ik kan via spotweb geen NZB downloaden en ook de download start niet zodra ik gebruik maak van de VPN.
als ik de verbinding met de VPN verbreek en start danSABnzb op nieuw op dan laad en start de download wel.
Beide programmas op nieuw geïnstalleerd maar dat maakt niet uit.
Als ik een Torrent probeer te downloaden werk het allemaal wel.
Iemand enig idee?

Groet,
Kfreak
User avatar
jcfp
Release Testers
Release Testers
Posts: 986
Joined: February 7th, 2008, 12:45 pm

Re: download werk niet meer achter VPN

Post by jcfp »

Sommige usenetproviders blokkeren verbindingen via vpn en/of datacentra, vanwege de mogelijkheden tot misbruik (delen van accounts, wederverkoop, enz.) die dat biedt. Daarnaast is het ook mogelijk dat je vpn-aanbieder geen liefhebber is van de grote hoeveelheden data die usenet met zich mee brengt, zeker nu het gebruik van vpn-verbindingen sterk is toegenomen ivm het coronagebeuren. Hoe dan ook: geen probleem van sabnzbd, dat interesseert het niet of je dataverkeer een omweg neemt.

Bovendien is het doorgaans niet heel zinvol om via een vpn met usenet te verbinden, tenzij je internetprovider je snelheid afknijpt - wat in nederland niet voorkomt. Zolang de verbinding maar beveiligd is met ssl/tls kan (afgezien van je eigen usenetprovider) immers toch al niemand meekijken.
Post Reply