Download snelheid draadloos/bedraad

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
Scharrelaar
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: March 21st, 2023, 4:52 pm

Download snelheid draadloos/bedraad

Post by Scharrelaar »

Hallo allemaal, ik gebruik sabnzb al een paar jaar naar volle tevredenheid.
Recent heb ik mijn glasvezel abbo ge-upgrade van 100/100 naar 400/400 en m'n payserver abbo (easyusenet) is daar inmiddels ook op aangepast met een 500 mbit pakket.
Ik dacht dus dat m'n download snelheid zich ook 'automatisch' aan zou passen maar dit is niet echt het geval.
Ik download met een windows pc voorzien van een netgear wifi adapter die verbonden is met m'n router. Bij speedtest (punt net) haal ik netjes 389mbps gemiddeld maar als ik een testdownload op sabnzb uitvoer haal ik max. 15mb/sec
Sluit ik vervolgens de pc bekabeld op de router aan dan haalt ie een nette 45mb/sec.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ja ik weet dat wifi trager is dan bekabeld maar dit is wel een erg groot veschil imo...

mvg
User avatar
safihre
Administrator
Administrator
Posts: 5338
Joined: April 30th, 2015, 7:35 am
Contact:

Re: Download snelheid draadloos/bedraad

Post by safihre »

Voor usenet moeten er heel snel veel kleine connecties gemaakt worden, dat is wat anders dan 1 continue download voor een snelheid test. Ik denk dat de latency van je wifi te hoog is en hij dus niet goed kan omgaan met usenet verkeer.
If you like our support, check our special newsserver deal or donate at: https://sabnzbd.org/donate
Scharrelaar
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: March 21st, 2023, 4:52 pm

Re: Download snelheid draadloos/bedraad

Post by Scharrelaar »

Okay en is daar evt iets aan te doen? (uitgezonderd een bedrade verbinding)
User avatar
safihre
Administrator
Administrator
Posts: 5338
Joined: April 30th, 2015, 7:35 am
Contact:

Re: Download snelheid draadloos/bedraad

Post by safihre »

Hmmm daar weet ik helaas er te weinig vanaf.
If you like our support, check our special newsserver deal or donate at: https://sabnzbd.org/donate
User avatar
jcfp
Release Testers
Release Testers
Posts: 986
Joined: February 7th, 2008, 12:45 pm

Re: Download snelheid draadloos/bedraad

Post by jcfp »

Als aansluiten via een netwerkkabel niet kan, blijft hooguit nog powerline (dataverbinding via het stopcontact) over als mogelijk alternatief. Dat werkt op zich best aardig, hoewel het meestal ook weer niet de theoretisch maximumsnelheid haalt die op de doos staat. Eventueel gewoon ergens online bestellen en terugsturen als het resultaat niet naar wens is?
Scharrelaar
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: March 21st, 2023, 4:52 pm

Re: Download snelheid draadloos/bedraad

Post by Scharrelaar »

Nee, kabel is geen optie helaas anders wist ik het wel ;D Net geïnvesteerd in een dure Deco mesh van TP-Link. Denk eerlijk gezegd niet dat een Powerline adapter beter zal werken maar het is te proberen als ik ergens een setje kan scoren ::)
Post Reply