Nieuwe directory op externe harde schijf aanmaken - Apple Macintosh

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
MarcelC
Newbie
Newbie
Posts: 1
Joined: August 2nd, 2009, 6:50 am

Nieuwe directory op externe harde schijf aanmaken - Apple Macintosh

Post by MarcelC »

Ik ben vandaag overgegaan van torrentz naar nzb's en het werkt vooralsnog erg goed en snel. Ik heb meteen een probleem. Ik wil graag op een externe harde schijf (Time Capsule van Apple) alle bestanden rechtstreeks wegschrijven, zodat ik mijn harde schijf een beetje leeghoud. Ik krijg dit (nog) niet voor elkaar. Iemand een idee?
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: Nieuwe directory op externe harde schijf aanmaken - Apple Macintosh

Post by shypike »

Zorg dat de externe drive correct ge-"mount" is.
Zet het "complete" pad in Config->Folders op het volledige pad naar de externe drive.
Jackels
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: July 26th, 2009, 5:42 am

Re: Nieuwe directory op externe harde schijf aanmaken - Apple Macintosh

Post by Jackels »

Hallo,

Ik heb dit probleem ook gehad, ben er redelijk lang mee aan het worstelen geweest heb in mijn geval het volgende gedaan: in conf.folders bij de temp.downl.folder heb ik een locatie gekozen op de harde schijf van mijn mac. in het balkje ingevuld in mijn geval: /Volume/downloads/incomplete (deze map wordt door SAB automatisch aangemaakt, wanneer je onderaan op de knop "save changes" klikt. Wanneer je een NZB binnenhaalt kun je bij het balkje add file in het rechtjes default vakje aanklikken +delete. Dat wil dan zeggen wannneer de incomplete bestandjes in zijn geheel zijn binnengehaald automatisch verwijderd worden, dus kost dit geen ruimte op je interne harde schijf. Voor het wegschrijven naar de complete downloadfolder (conf.folders) heb ik een locatie gekozen op de externe harde schijf. In mijn geval ingevuld: /Volumes/casella(=naam van mijn externe harde schijf)/downloads/complete. ! zorg ervoor voordat je een en ander invult dat je deze map zelf hebt aangemaakt op je externe harde schijf. Als je deze map hebt aangemaakt kun je hier met je re.muisknop op klikkken en dan klikken op "toon info" dan krijg je de exacte benaming te zien van deze map en dus wat je in moet vullen in het balkje complete downloadfolder. Op aanraden van Shypike heb ik het verschil gemaakt voor het downloaden incmplete bestanden op de interne schijf en het wegschrijven van het complete bestand naar de externe drive. Heb begrepen dat een aantal processen dan makkelijker verlopen. Even nog een tip open SAB niet als je externe schijf niet aanstaat, even googlen en geef maar in de zoekbalk in : downloadfolder SAB en naar de link problemen met de Mac.

Nou hoop dat je er iets mee kan,

grtz. Jackels.
Post Reply