sabnzbd deamon start niet meer na verandering static ip adres server

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
jp73
Newbie
Newbie
Posts: 13
Joined: February 26th, 2009, 10:07 am

sabnzbd deamon start niet meer na verandering static ip adres server

Post by jp73 »

Ik heb om poortforwarding werkend te kunnen krijgen mijn wifirouter als accespoint in moeten stellen en de routerfuncties van mijn modem/router moeten instellen. Hierdoor is de ip range van de router gewijzigd van 192.168.1.x naar 172.19.3.x.

Ik heb nu het ip van de server gewijzig naar 172.19.3.200.  Sabnzbd is geupdate van 0.4.7 naar een 0.5 versie. inmiddels is de server geupdate naar ubuntu 10.04.

Ik kan de web page van sabnzbd niet meer benaderen. ik gebruik nu http://172.19.3.200:8080/sabnzbd/

Ik zocht het start/stop script dat ik werkend had gekregen om sabnzbd te laten starten bij boot up, maar ik kan die file niet meer vinden. Dit zou volgens mijn in /etc/init.d moeten staan als sabnzbd. Ik vind alleen een compleet andere file sabnzbdplus.

Ik vermoed dat dit is gewijzigd met al die updates maar ik weet dus nu niet hoe de settings te wijzigen zodat hij weer start en ik via http://172.19.3.200:8080/sabnzbd/ toegang krijg.

Iemand die weet hoe dit op te lossen is ?


Ik heb net in sabnzbd.ini  de host verandert van 192.168.1.200 naar 172.19.3.200 maar na reboot is het weer verandert naar 192.168.1.200.....

iemand enig idee
Last edited by jp73 on May 19th, 2010, 5:00 am, edited 1 time in total.
User avatar
jcfp
Release Testers
Release Testers
Posts: 989
Joined: February 7th, 2008, 12:45 pm

Re: sabnzbd deamon start niet meer na verandering static ip adres server

Post by jcfp »

jp73 wrote:Ik zocht het start/stop script dat ik werkend had gekregen om sabnzbd te laten starten bij boot up, maar ik kan die file niet meer vinden.
Bestand waar je naar zoekt is het /etc/default/sabnzbdplus - het configuratiebestand van het init-script. Informatie die daarin staat (m.u.v. de te gebruiken account) wordt als command-line opties meegegeven aan het programma en gaat daarmee voor op de inhoud van sabnzbd.ini, vandaar ook dat e.e.a. gewoon weer terug bij af is na een reboot.
jp73
Newbie
Newbie
Posts: 13
Joined: February 26th, 2009, 10:07 am

Re: sabnzbd deamon start niet meer na verandering static ip adres server

Post by jp73 »

Ok bedankt ik ben nu in het buitenland maandag heb ik weer even tijd om te prutsen, ik zal hier wel weer posten.
jp73
Newbie
Newbie
Posts: 13
Joined: February 26th, 2009, 10:07 am

Re: sabnzbd deamon start niet meer na verandering static ip adres server

Post by jp73 »

Nou dat is makkelijk opgelost, in dat bestand het ip adres gewijzigd en het werkt.

Enige wat ik me nu afvraag is waar dat start/stop script is gebleven ?

Ik heb de indruk dat er wat files verandert zijn en dat het script sabnzbdplus in /etc/init.d nu het automatisch starten / stoppen van de deamon regelt . Is dit correct ?
User avatar
jcfp
Release Testers
Release Testers
Posts: 989
Joined: February 7th, 2008, 12:45 pm

Re: sabnzbd deamon start niet meer na verandering static ip adres server

Post by jcfp »

jp73 wrote:Ik heb de indruk dat er wat files verandert zijn en dat het script sabnzbdplus in /etc/init.d nu het automatisch starten / stoppen van de deamon regelt .
Dat was altijd al zo. Ook de instelling stonden om praktische redenen altijd al in een apart bestand.
Post Reply