SABnzbd+ 0.5.3 blijft de wizard geven

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
BiggyB
Newbie
Newbie
Posts: 12
Joined: January 9th, 2011, 11:53 am

SABnzbd+ 0.5.3 blijft de wizard geven

Post by BiggyB »

Ik probeer SABnzbd op mijn QNAP TS-109 PRO II te installeren.
DIt gaat goed via de plugin, het inloggen lukt ook, de wizard kan ik goed doorlopen maar zodra ik op de knop 'Ga naar SABnzbd' klik denkt zowel FireFox als IE even na en geeft daarna doodleuk het begin scherm van de wizard weer weer.

Ik begrijp er niets van en kan er ook niets over vinden. Heeft iemand van jullie enig idee wat ik zou kunnen proberen?
User avatar
sander
Release Testers
Release Testers
Posts: 8832
Joined: January 22nd, 2008, 2:22 pm

Re: SABnzbd+ 0.5.3 blijft de wizard geven

Post by sander »

De wizard als hij geen sabnzbd.ini kan vinden. Normaal wordt die sabnzbd.ini dan gemaakt, maar als bij jou de wizard weer start, zou de oorzaak kunnen zijn dat de wizard geen sabnzbd.ini kan schrijven.

Dus: heeft SABnzbd voldoende rechten om de sabnzbd.ini te schrijven in correcte directory (waarvan ik niet weet welke dat is op een NAS)?
Please don't send me unrequested PM's; the forum is the best way to communicate.
If someone helps you, please reply to that help.
f you like our support, check our special newsserver deal or donate at: https://sabnzbd.org/donate
BiggyB
Newbie
Newbie
Posts: 12
Joined: January 9th, 2011, 11:53 am

Re: SABnzbd+ 0.5.3 blijft de wizard geven

Post by BiggyB »

ik heb inderdaad gelezen over de .ini file, die kan ik ook nergens vinden in mn SABnzbd map op m'n nas. Ik kan alles wegschrijven naar de NAS en bij een herinstall wordt de map SABnzbd aangemaakt op de NAS zelf. Het lijkt er dus op dat de rechten wel goed zijn.

Is het niet mogelijk om een soort blanco .ini file ergens vandaan te halen en die aan te passen naar m'n eigen gegevens?
User avatar
sander
Release Testers
Release Testers
Posts: 8832
Joined: January 22nd, 2008, 2:22 pm

Re: SABnzbd+ 0.5.3 blijft de wizard geven

Post by sander »

Beter: start SABnzbd.py op met de parameter "-f" en daarachter de sabnzbd.ini-locatie waarnaartoe SABnzbd.py kan schrijven.

Dus bijvoorbeeld

./SABnzbd.py  -f /pad/naar/beschrijfbare/directory/sabnzbd.ini

Doorloop de wizard, en controleer dan dat die file bestaat. Zo ja, dan start je SABnzbd.py voortaan met exact hetzelfde commando op ...
Last edited by sander on January 9th, 2011, 2:51 pm, edited 1 time in total.
Please don't send me unrequested PM's; the forum is the best way to communicate.
If someone helps you, please reply to that help.
f you like our support, check our special newsserver deal or donate at: https://sabnzbd.org/donate
Post Reply