Dubbele folders

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
oppiw
Newbie
Newbie
Posts: 31
Joined: June 28th, 2012, 5:10 pm

Dubbele folders

Post by oppiw »

XBMC indexeert de films op basis van mappen en mapnamen. Wanneer sabnzbd bijvoorbeeld een film binnenhaalt en het om een dubbele map gaat \Batman\Batman\film.mkv dan indexeert XBMC de film twee keer. Idealiter zou het dan ook prettig zijn wanneer sabnzb checkt op nutteloze subfolders, deze verwijdert, en de film in de rootmap zet. Het liefst ook nog zonder te renamen om zo de subs ook goed te kunnen binnenhalen. Heeft iemand dit zo weten te configureren of is hier een bestaand script voor?
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: Dubbele folders

Post by shypike »

Het verwijderen van de extra folder gebeurt al, mits je "folder-renaming" niet uit zet.
Je kunt ook de "Season Sort" of "Generic Sort" gebruiken om minder folders over te houden.
Verder is het misschien nuttig om een bug aan te melden bij XBMC.
oppiw
Newbie
Newbie
Posts: 31
Joined: June 28th, 2012, 5:10 pm

Re: Dubbele folders

Post by oppiw »

Als ik je goed begrijp dan zou het als volgt moeten werken:

Image

Hiermee worden eventuele dubbele mappen wel verwijderd, maar wordt de orginele map en file naam gehandhaafd. Ben nu een aantal films aan het downloaden, het is ook afhankelijk van de release namelijk. Sommige films worden netjes met 1 map gerarred, overige weer met submappen (met allerlei meuk erin, wat door sabnzbd netjes wordt opgeschoond).
oppiw
Newbie
Newbie
Posts: 31
Joined: June 28th, 2012, 5:10 pm

Re: Dubbele folders

Post by oppiw »

Heb het getest met bovenstaande opties. Helaas is het meteen raak bij de eerste download (Filmnaam (2012) X264 1080P SimplyReleaseS Toppers). De film komt in een dubbele submap te staan => /volume1/data/media/movies/Filmnaam (2012) x264 1080P DD 5.1 & DTS NL Subs Made By - .~* SRT *~/Filmnaam (2012) X264 1080P SimplyReleaseS Toppers/Filmnaam (2012) X264 1080P SimplyReleaseS Toppers.mkv .

Van belang is dus wel dat de orginele foldernaam behouden blijft, echter zonder subfolders. Welke optie dien ik hiervoor te gebruiken in bovenstaand settings overzicht?

Edit: titel van de film weggehaald en vervangen door Filmnaam, just incase.
oppiw
Newbie
Newbie
Posts: 31
Joined: June 28th, 2012, 5:10 pm

Re: Dubbele folders

Post by oppiw »

Ook met de optie "Zet downloads in aparte mappen" en het sorteervolume als volgt: %title (%y)/%fn.%ext (waarmee de file naam origineel blijft), krijg ik een x aantal submappen. Het lijkt er dan ook op, afgaande op je eerdere reactie, dat sabnzbd niet de film in een root folder zet of een nieuwe folder aanmaakt en het bestand overzet, maar de gehele directory structuur van de uitgepakte film.
oppiw
Newbie
Newbie
Posts: 31
Joined: June 28th, 2012, 5:10 pm

Re: Dubbele folders

Post by oppiw »

Na het nodige testen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het met de huidige config mogelijkheden van sabnzbd niet kan verhelpen. Helaas overgeleverd aan de wijze hoe de film wordt aangeleverd. @Shypike: is het mogelijk dat een functie wordt ingebouwd die je kunt enablen om te checken of een download niet in een dubbele map staat en indien dit het geval is dat hij in het voorbeeld van Map1\Map2\Film.mkv enkel Map2\film.mkv kopieert naar de bestemmingsfolder? In zeldzame gevallen dan ook bij Map1\Map2\Map3\Film.mkv enkel Map3\Film.mkv ?
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: Dubbele folders

Post by shypike »

oppiw
Newbie
Newbie
Posts: 31
Joined: June 28th, 2012, 5:10 pm

Re: Dubbele folders

Post by oppiw »

Ben afhankelijk van de package makers. Zal ze erop attenderen. Anders moet ik even afwachten totdat de beta officieel is. Zodra hij available is en ik heb kunnen testen dan zal ik het laten weten. Dank!
oppiw
Newbie
Newbie
Posts: 31
Joined: June 28th, 2012, 5:10 pm

Re: Dubbele folders

Post by oppiw »

Heb sinds vandaag 073 draaien (package kwam dit weekend beschikbaar) en het inmiddels getest. Twee keer dezelfde nzb gedownload. Zonder de categorie en dus zonder sorteren kwam de film in een dubbele foldermap met originale benaming. Met een categorie en dus ook sorteren kwam hij netjes in 1 enkele folder in de fileformat zoals opgegeven. Het lijkt dan ook goed te werken na de correcties die je hebt doorgevoerd. Mocht ik nog wat tegenkomen op dit gebied dan trek ik aan de bel.
Post Reply