Gratis iPhone applicatie voor SABnzbd+

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Ron1978
Newbie
Newbie
Posts: 32
Joined: January 20th, 2010, 1:05 pm

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by Ron1978 »

Poorten blijven nu inderdaad gelijk en blijft werken, ik heb andere poorten gekozen. Desondanks werkt http://extern ip:poort/sabnzbd niet bij mij. Waarom weet ik niet maar dat doet er niet meer toe. Heb windows firewall terug ingeschakeld met toegang voor Sabnzbd en blijft ook werken. Toevoegen van download op iphone werkt ook goed door in Sabnzbd...gechecked  ;D

Meteen een aanpassing voor je Tim: bij meerdere downloads wordt in WebSab binnen server status bij het bovenste deel ´server status´ niet het totale aantal MB van alle downloads getoond, snelheid toont ie wel goed. Onderste deel met downloads komt perfect overeen met Sabnzbd.

Morgen ga ik ook de WOL testen aan de hand van jullie eerdere berichten hier.

Vr.gr. Ron
TimWachter
Jr. Member
Jr. Member
Posts: 75
Joined: January 18th, 2010, 10:30 am
Contact:

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by TimWachter »

Ron1978 wrote:
Meteen een aanpassing voor je Tim: bij meerdere downloads wordt in WebSab binnen server status bij het bovenste deel ´server status´ niet het totale aantal MB van alle downloads getoond, snelheid toont ie wel goed. Onderste deel met downloads komt perfect overeen met Sabnzbd.

Morgen ga ik ook de WOL testen aan de hand van jullie eerdere berichten hier.

Vr.gr. Ron
Goed om te zien dat alles werkt!

Met je vraag bedoel je dus dat hij de totale grote van de queue niet goed weergeeft? Dus als je 5x een bestand van 500mb download komt er geen 500mb te staan? Hmm dat moet ik even uitzoeken, maar zal wel weer ergens een lettertje verkeerd hebben staan! Bedankt voor het melden, zal er morgen naar kijken.

Hebben jullie hem trouwens ook al aan jullie springboard toegevoegd? Het is een echte webapp dus als je hem toevoegd aan je springboard kun je hem gebruiken als een echte applicatie!
Last edited by TimWachter on January 21st, 2010, 5:36 pm, edited 1 time in total.
Ron1978
Newbie
Newbie
Posts: 32
Joined: January 20th, 2010, 1:05 pm

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by Ron1978 »

Klopt inderdaad Tim, hij telt het niet bij elkaar op (ik neem aan dat dit de bedoeling ervan is).

Ik heb 'm nu nog als bookmark staan. Heb 'm net buiten met 3g geprobeerd en ook toppie!!!

Ik ga 'm zeker toevoegen aan m'n springboard. Als ik jou was zou ik 'm bij de Appstore aanmelden als alle bugs eruit zijn (hij moet ook niet in 1 keer perfect zijn anders heb je geen update s meer nodig  ;)). Volgens mij kun je er nog wat leuks aan verdienen ook.

Ik ga zo nog even de WOL functie proberen. Ik neem aan dat je je poort forward naar je interne ip doet maar dan eindigend op 255, zoals Sam zegt? En dat het een andere poort moet zijn? Als ik het goed begrijp dient dit ervoor (was nog niet met term bekend) dat als je pc uitstaat, je wel bij je Sabnzbd downloads kunt op afstand?
Oh ja, bij je WOL settings ook weer gewoon je externe ip invullen neem ik aan?

EDIT: dit deel lukt me nog niet, vul ik hierboven iets fout in?

Ik zou zeggen....ga vooral zo door!

Gr. Ron
Last edited by Ron1978 on January 21st, 2010, 6:00 pm, edited 1 time in total.
Killer_Sam
Newbie
Newbie
Posts: 43
Joined: January 19th, 2010, 5:01 pm

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by Killer_Sam »

Ron1978 wrote: Klopt inderdaad Tim, hij telt het niet bij elkaar op (ik neem aan dat dit de bedoeling ervan is).

Ik heb 'm nu nog als bookmark staan. Heb 'm net buiten met 3g geprobeerd en ook toppie!!!

Ik ga 'm zeker toevoegen aan m'n springboard. Als ik jou was zou ik 'm bij de Appstore aanmelden als alle bugs eruit zijn (hij moet ook niet in 1 keer perfect zijn anders heb je geen update s meer nodig  ;)). Volgens mij kun je er nog wat leuks aan verdienen ook.

Ik ga zo nog even de WOL functie proberen. Ik neem aan dat je je poort forward naar je interne ip doet maar dan eindigend op 255, zoals Sam zegt? En dat het een andere poort moet zijn? Als ik het goed begrijp dient dit ervoor (was nog niet met term bekend) dat als je pc uitstaat, je wel bij je Sabnzbd downloads kunt op afstand?
Oh ja, bij je WOL settings ook weer gewoon je externe ip invullen neem ik aan?

EDIT: dit deel lukt me nog niet, vul ik hierboven iets fout in?

Ik zou zeggen....ga vooral zo door!

Gr. Ron
Hey Ron,
Nee, je maakt je PC er door wakker...

Dus Nieuwe poort kiezen,
Die als interne IP 192.168.*.255 (dan wekt die alle PC's in je netwerk met het unieke MAC adres, wat dus alleen je SABnzbd+ PC wakker maakt)
UTP en TCP beiden open zetten.
Vergeet ook niet in je BIOS WOL aan te zetten he?! anders gaat ie het zeker niet doen. En natuurlijk je stroom er niet af halen. Je PC moet normaal op kunnen starten...

@Tim: Ja heb hem op me springboard staan, ziet er mooier uit!
Zou idd kijken of je hem niet kan inleveren bij Apple, maar dan moet je zeker zo'n iphone DEV kit kopen ofzo?
Volgens mij is er zeker markt voor, Ook als je kijkt naaar wat MyNZB doet in de verkoop cijfers...
WOL en Log out knoppen echt een stuk beter zo! Heb alleen het idee dat ze ander lettertype zijn... (Verschillende grote?)
Last edited by Killer_Sam on January 22nd, 2010, 4:34 am, edited 1 time in total.
Ron1978
Newbie
Newbie
Posts: 32
Joined: January 20th, 2010, 1:05 pm

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by Ron1978 »

Hoi Sam,

Nieuwe poort, gekoppeld aan 192.168.*.255 had ik inderdaad al gedaan (zowel TCP als UP). Ook MAC adres van m'n pc al ingevuld, waar Sabnzbd op draait.

Enige wat ik nog vergeten was (hoorde dit inderdaad ook net van een collega), was m'n bios aan te passen. Ga ik vanavond meteen doen.

Jij zegt trouwens dat ie dan je pc wakker maakt. Betekent dit dat je pc standby moet staan of mag deze ook helemaal uit staan?

Ik laat vanavond weten of het bij mij ook werkt.

Thx again, Ron
Killer_Sam
Newbie
Newbie
Posts: 43
Joined: January 19th, 2010, 5:01 pm

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by Killer_Sam »

Ron1978 wrote: Hoi Sam,

Nieuwe poort, gekoppeld aan 192.168.*.255 had ik inderdaad al gedaan (zowel TCP als UP). Ook MAC adres van m'n pc al ingevuld, waar Sabnzbd op draait.

Enige wat ik nog vergeten was (hoorde dit inderdaad ook net van een collega), was m'n bios aan te passen. Ga ik vanavond meteen doen.

Jij zegt trouwens dat ie dan je pc wakker maakt. Betekent dit dat je pc standby moet staan of mag deze ook helemaal uit staan?

Ik laat vanavond weten of het bij mij ook werkt.

Thx again, Ron
Hij zou hem altijd wakker moeten kunnen maken, mits er stroom op staat natuurlijk.
Toch heb ik ook PC's meegemaakt die idd op standby moesten staan, maar de nieuwere pc's doen het meestal ook ze uitstaan... Ik zet mijn pc eigenlijk nooit uit, dan start ie namlijk binnen 2 seconden op...
Ron1978
Newbie
Newbie
Posts: 32
Joined: January 20th, 2010, 1:05 pm

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by Ron1978 »

Hoi Sam,

Enige optie in m'n bios die er een beetje op lijkt is 'Netwerk boot' en die staat op 'enabled'. Verder geen bios optie over WOL.
Klopt het dat in Sabnzbd bij de WOL opties, mijn EXTERNE IP moet staan?
Klopt het ook dat het poortnummer wat ik forward, dus nergens in Sabnzbd terug te vinden is? In Sabnzbd staat namelijk alleen het poortnummer wat ik naar mijn interne IP adres forward.

Het werkt namelijk niet bij mij, ook niet met pc in slaapstand.
Killer_Sam
Newbie
Newbie
Posts: 43
Joined: January 19th, 2010, 5:01 pm

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by Killer_Sam »

Hey Ron,
Wat voor Moederbord heb je? dan kan ik het ff voor je uitzoeken als je wilt. Het zou ook nog kunnen dat het helemaal niet kan.. Maar dat zou jammer zijn.
Verder is het correct dat bij  WEBsab je EXTERNE IP staat. Je zal je poortnummer idd nergens in SABnzbd terug vinden wat dat heeft er niets mee te maken. Je geeft namelijk met je iPhone een seintje naar je PC dat ie wakker moet worden. Dit moet je bios herkennen. Verder heeft SABnzbd daar dus niets mee te maken.

Dus je router moet het signaal door geven door een andere poort dan je eerder hebt gebruikt (welke dus NIET in SABnzbd staat).
Dus
Wake On Lan instellingen
WOL actief: JA
IP adres: Externe IP

MAC adres: Unieke Mac van je PC

Poort: Andere poort dan je eerder gebruikt hebt

deze poort forwarden naar 192.168.*.255

en dan moet ie doen..

Maar als je Moederbord het niet toelaat ben je klaar... Dus post ff het merk en type dan kan ik het ff voor je uitzoeken.
Ron1978
Newbie
Newbie
Posts: 32
Joined: January 20th, 2010, 1:05 pm

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by Ron1978 »

Hoi Sam,

Het betreft een Acer moederboard met serienummer LXANS0X5148440AFF41601

Bios gegevens:
Acer
versie v1.44
BIOS rel.datum 07/23/2008

Ik zal zelf ook eens zoeken..Thx

EDIT: overigens staat 'netwerk opstarten' wel bij de mogelijke instellingen (zelfde wellicht als eerder genoemd in de bios)
Last edited by Ron1978 on January 22nd, 2010, 12:19 pm, edited 1 time in total.
Killer_Sam
Newbie
Newbie
Posts: 43
Joined: January 19th, 2010, 5:01 pm

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by Killer_Sam »

Ron1978 wrote: Hoi Sam,

Het betreft een Acer moederboard met serienummer LXANS0X5148440AFF41601

Bios gegevens:
Acer
versie v1.44
BIOS rel.datum 07/23/2008

Ik zal zelf ook eens zoeken..Thx

EDIT: overigens staat 'netwerk opstarten' wel bij de mogelijke instellingen (zelfde wellicht als eerder genoemd in de bios)
Wat voor type pc/laptop is het?

Toch denk ik dat netwerk opstarten het idee moet zijn... Maar kan nog zijn (heel soms) Dat je kabeltje op je Mobo moet aansluiten.
Als je me het type PC/laptop geeft zoek ik het uit...
Ron1978
Newbie
Newbie
Posts: 32
Joined: January 20th, 2010, 1:05 pm

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by Ron1978 »

Wat voor type pc/laptop is het?

Toch denk ik dat netwerk opstarten het idee moet zijn... Maar kan nog zijn (heel soms) Dat je kabeltje op je Mobo moet aansluiten.
Als je me het type PC/laptop geeft zoek ik het uit...
Het is een Acer Aspire 7720G. Ik ben net weg geweest maar heb daarvoor nog even gezocht, helaas nog niets over gevonden.

Alvast bedankt weer voor je moeite. Het zou mooi zijn als dit ook nog zou werken.

Gr. Ron

EDIT: heb alle specs gevonden (zo goed als hetzelfde serienummer) op: http://www.topproduct.nl/hardware/noteb ... aties.html. Hier staat dat WOL erop zit. Ik weet alleen niet hoe ik er dan bij moet komen. Heb ook al m'n netwerkinstellingen bekeken en m'n BIOS maar nog niet echt gevonden. Bij m'n netwerkadapter settings, tabblad advanced, stond wel WOL snelheid (heb ik op automatisch gezet).


EDIT2: echt balen, had bij mijn netwerkadapter (1 van de 2?) gevonden dat ie wa uitgeschakeld. Deze heb ik ingeschakeld en toen verscheen de mogelijkheid dat de adapter de computer kan inschakelen door middel van een magic pakcet. Ik dacht dat ik er was maar helaas werkt het nog niet.
Last edited by Ron1978 on January 22nd, 2010, 4:34 pm, edited 1 time in total.
Ron1978
Newbie
Newbie
Posts: 32
Joined: January 20th, 2010, 1:05 pm

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by Ron1978 »

Ik heb het probleem gevonden ben ik bang. Toen ik jouw (Sam) opmerking las over het feit dat jij eerts een andere app voor WOL gebruikte, ben ik eens gaan zoeken. Ik ben toen de volgende opmerking tegengekomen: 'Also it only works using an ethernet cable, it will NOT work through a wireless card on the computer
you want to wake up!'
op de volgende site: http://www.sk4.co.uk/.

Zoals je kunt raden (volgens mij ook in een eerdere post genoemd) hangt mijn pc inderdaad in een draadloos netwerk. Hier houdt het WOL verhaal dus op, tenzij er ook iets voor wireless je pc 'wakker te maken'.

Ik heb wel een soort wake up functie op de laptop zelf zitten, al moet je die wel van tevoren instellen. Ik zal eens kijken wat de mogelijkheden hiervan zijn.

In ieder geval hartelijk bedankt voor het meedenken!

Oh ja, ik ga WebSab wel gebruiken Tim (ook via Springboard), dus blijf vooral doorgaan met de ontwikkelingen  ;D

Vr.gr. Ron
TimWachter
Jr. Member
Jr. Member
Posts: 75
Joined: January 18th, 2010, 10:30 am
Contact:

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by TimWachter »

Bedankt voor de leuke reacties! Sorry dat ik er even niet mee bezig ben, ik ben echt enorm druk met school. Inleverweek en ben niet de beste met plannen dus moet nog 2 verslagen maken van +- 20 pagina's, heel hoofdstuk voor Nederlands enzo! Komt allemaal goed, maar dat is natuurlijk nu even de eerste prioriteit.. Heb leuke ideeën voor het zoeken! Zal ik aan gaan werken als ik de komende week heb overleefd.

I'll keep you updated!
Ron1978
Newbie
Newbie
Posts: 32
Joined: January 20th, 2010, 1:05 pm

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by Ron1978 »

uiteraard is dat belangrijker. Ik hou je werk in ieder geval in de gaten.

Wel jammer dat WOL niet wireless werkt, anders zou ik het waarschijnlijk nog iets intensiever gebruiken.
Weten jullie of daar al iets voor is?

Tim, nog suc6 met je verslagen en spreek je later weer via het forum?

Gr. Ron
Ron1978
Newbie
Newbie
Posts: 32
Joined: January 20th, 2010, 1:05 pm

Re: iPhone/iPod Touch WebSAB Beta! SABnzbd+ web app!

Post by Ron1978 »

Hoi Tim,

Wanneer je weer tijd hebt: de zoekfunctie lijkt niet meer te werken. Ik weet niet of dat aan een instelling ligt of aan iets anders? Ik heb ondertussen niets meer gewijzigd maar krijg de volgende melding:

Warning: DOMDocument::load(http://nzbindex.nl/rss/?q=Green%20mile& ... esc&max=50) [domdocument.load]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 500 Internal Server Error in /home/timmypsr/domains/websab.nl/public_html/zoek.php on line 50

Warning: DOMDocument::load() [domdocument.load]: I/O warning : failed to load external entity "http://nzbindex.nl/rss/?q=Green%20mile& ... esc&max=50" in /home/timmypsr/domains/websab.nl/public_html/zoek.php on line 50

Vr.gr. Ron
Post Reply