Problemen met ondertitels (srt)

Stel hier je vragen in het Nederlands.
Je zult sneller (en misschien betere) antwoorden in de engelstalige "boards" krijgen. TIP: je kunt je "profile" ook op Nederlands instellen.
Post Reply
nookie
Newbie
Newbie
Posts: 1
Joined: May 14th, 2010, 6:42 am

Problemen met ondertitels (srt)

Post by nookie »

Dag allemaal,

Af en toe download ik eens wat (meestal onbekendere titels die je niet in de bios kunt vinden). Die films die ik na het kijken echt goed vond koop ik dan vaak alsnog op dvd.

Meestal gaat het downloaden goed, maar soms is het een probleem om de ondertitels werkend te krijgen.
Ik zet alles op een harde schijf, dus ik vind het best wel jammer dat veel mensen perse willen dat de content kleiner is dan 4,7 gb (dvdtje) met alle compressie die daar voor nodig is.
Er worden zelfs HD films aangeboden van deze grootte... Dan denk ik: "waar slaat dat op?", maar je mag natuurlijk niet zeuren als je download.

Kan iemand mij uitleggen waarom srt files vaak over 2 files verdeeld zijn (2 cd's)?
Waarom zou iemand zijn film op 2 cd's zetten ipv dvd?
Ik zie ook nooit downloads voor 2cd's en heb er totaal geen behoefte aan.
En hoe zou iemand dan weten je dan hoe de verdeling is over deze 2 cd's (zodat de subs aansluiten).
Dit is een mysterie voor mij, dat zal duidelijk zijn. ???

Daarnaast komt het geregeld voor dat de ondertitels niet werkend te krijgen zijn. Volgens mij komt dat door die vervelende menu's die men er in laat zitten of omdat het iso files zijn.
Weet iemand waaraan ik van te voren kan zien op een film geschikt is om srt's toe te voegen?
Helaas zit er niet altijd info bij de films (NZB index/Binsearch).

En wat betekent yEnc (1/2) ? (of 1/1 etc..)

Ik gebruik Plex op een Mac voor het afspelen (verder geheel naar mijn zin overigens).

Bedankt voor de hulp!!! :)
Last edited by nookie on May 14th, 2010, 7:17 am, edited 1 time in total.
User avatar
shypike
Administrator
Administrator
Posts: 19774
Joined: January 18th, 2008, 12:49 pm

Re: Problemen met ondertitels (srt)

Post by shypike »

Deze site bevat aardig wat info: http://www.binaries4all.nl/
Er is ook een ondertitel site http://www.bierdopje.com/ met een forum waar ze
vast goede antwoorden hebben.
Post Reply