Hallo,
Sinds vanmiddag wordt er ineens een naam en wachtwoord gevraagd als ik in mijn browser de wachtlijsten (of geschiedenis/ instellingen etc.) wil zien.
De downloads starten wel, als ik vanuit mijn doc (Mac Os 10 leopard) SABnzbd+ opstart, en ik kan dan vanuit het pijltje dat in mijn systeem menu balk verschijnt, ook de snelheidsbeperking aanpassen, maar als ik op wachtrij klik (zo kreeg ik deze altijd in Safari te zien), dan moet ik ineens een naam en wachtwoord invullen.
Er staat letterlijk: Om deze pagina weer te geven, moet u inloggen bij 'SABnzbd' op 'localhost:9095'
Ik heb hiervoor nooit iets ingevuld.
In eerste instantie dacht ik aan mijn Eweka naam en wachtwoord (dat is het enige wat ik wel ooit heb moeten invullen), maar dat is het niet.
Overigens.. Volgens mij is mijn localhost nummer (9095 dus) anders dan bij anderen (?).
Voorheen (een jaar geleden toen ik voor het laatst een abonnementje had) had ik steeds veel gedoe om de downloads aan de gang te krijgen.
Dat werkte toen alleen maar door in Terminal in te typen: /Applications/SABnzbd.app/Contents/MacOS/SABnzbd --server localhost:8080
Vreemd genoeg werkte het vanaf begin december direct vanaf de eerste keer dat ik het SAB icoontje in mijn doc aanklikte.
Aangezien de downloads nog steeds werken neem ik aan onder 9095 (niet eerder op gelet). Ik begrijp dit hele host gedoe niet helemaal, en was al lang blij dat de downloads nu tenminste direct starten. Geen idee of dit verder van belang is..
Vanzelf sprekend heb ik al gegoogled.
Ergens las ik dat ik het bestand sabnzb.ini (te vinden in map ~/.sabnzb) moet weggooien.
Geprobeerd, en het werkt niet. Nog steeds de vraag om inlog.
Daarna las ik dat dit bewuste bestand de naam en wachtwoord zou bevatten. Ik heb het geopend met teksteditor (nergens viel te lezen waarmee anders..).
In de lange lijst staat 1x username en password onder elkaar, en nogmaals een keer name en password.
Op al die plekken staat = " "
Bij de FAQ van Sabnzbd staat dat je bij dit probleem de naam en wachtwoord juist moet veranderen in " ".
Ik neem aan dat het bij mij dus goed staat (het bestandje staat inmiddels weer op haar oude plek), maar ik kom er niet in (steeds na herstarts van het programma).
Ik heb geen idee hoe dit ineens veranderd kan zijn, en (belangrijker) hoe ik er nu in kom (wel zo handig).
Wel heb ik net een update ven Plex gedaan, incl. Media server. Geen idee wat het er mee te maken kan hebben, maar ik vermeld het maar..
Kan iemand mij verder helpen?
Bedankt alvast!
Ineens naam en wachtwoord vereist
Re: Ineens naam en wachtwoord vereist
De locatie is: /Users/user/Library/Application Support/SABnzbd/sabnzbd.ini
Het is een verborgen file, dus moet misschien de Finder een beetje tweaken.
Zoek naar:
username =
password =
Het is een verborgen file, dus moet misschien de Finder een beetje tweaken.
Zoek naar:
username =
password =
Hallo Shypike.
Mijn vraag was niet waar het bestand te vinden was. Zoals ik heb beschreven heb ik dat al lang gevonden, en ben ik er al mee aan de slag geweest.
Als ik het goed begrijp zouden naam en wachtwoord uit het bestandje op te maken zijn, en te veranderen zijn. Maar er staat al = " "
Mijn vraag was niet waar het bestand te vinden was. Zoals ik heb beschreven heb ik dat al lang gevonden, en ben ik er al mee aan de slag geweest.
Als ik het goed begrijp zouden naam en wachtwoord uit het bestandje op te maken zijn, en te veranderen zijn. Maar er staat al = " "
Ik zou toch even checken op de plek die Shypike zegt.don3 wrote:Hallo Shypike.
Reden: jouw uitspraak "(te vinden in map ~/.sabnzb)" is waar, maar ... voor Linux. Niet voor MacOSX wat jij hebt...
Jullie zijn geweldig 
Klopt helemaal.
Er bestaan dus 2 bestandjes met deze naam.
Ik heb de juiste gevonden op genoemde plek. er stond idd een ww en naam in, die ik blijkbaar in een ver verleden ergens heb moeten opgeven.
Het werkt weer!
Bedankt!
Toch nog een vraag. Enig idee wat er gebeurd is? Ik wist niet eens dat er sprake was van een wachtwoord.
Is er iets uit een wachtwoord sleutelhanger verdwenen o.i.d.?

Klopt helemaal.
Er bestaan dus 2 bestandjes met deze naam.
Ik heb de juiste gevonden op genoemde plek. er stond idd een ww en naam in, die ik blijkbaar in een ver verleden ergens heb moeten opgeven.
Het werkt weer!
Bedankt!
Toch nog een vraag. Enig idee wat er gebeurd is? Ik wist niet eens dat er sprake was van een wachtwoord.
Is er iets uit een wachtwoord sleutelhanger verdwenen o.i.d.?
De vroege versies voor OSX gebruikten inderdaad ~/.sabnzbd
Hoe het password er in komt is me een raadsel.
Het wordt wel eens meer gemeld.
Buiten een bug in SABnzbd (die ik nog nooit heb kunnen reproduceren)
is de enige andere oorzaak die ik zo kan bedenken
dat de browser een usernaam/password invult wanneer je een
keer iets in Config->General veranderd.
Hoe het password er in komt is me een raadsel.
Het wordt wel eens meer gemeld.
Buiten een bug in SABnzbd (die ik nog nooit heb kunnen reproduceren)
is de enige andere oorzaak die ik zo kan bedenken
dat de browser een usernaam/password invult wanneer je een
keer iets in Config->General veranderd.
Beste Iedereen,
Ik heb het zelfde probleem op mijn Mac, ik ben mijn ww kwijt en kan het echt nergens vinden. Ook krijg ik de bovenstaande map niet gevonden "/Users/user/Library/Application Support/SABnzbd/sabnzbd.ini". Kunnen jullie het mij misschien uitleggen, heb alles al geprobeerd. Maar verwijderen en opnieuw installeren heeft ook geen zin. Hij valt direct terug in zijn oude ww. Echt super irritant!
Ik hoop op jullie hulp, ben zelf niet zo technisch weetje!
Ik heb het zelfde probleem op mijn Mac, ik ben mijn ww kwijt en kan het echt nergens vinden. Ook krijg ik de bovenstaande map niet gevonden "/Users/user/Library/Application Support/SABnzbd/sabnzbd.ini". Kunnen jullie het mij misschien uitleggen, heb alles al geprobeerd. Maar verwijderen en opnieuw installeren heeft ook geen zin. Hij valt direct terug in zijn oude ww. Echt super irritant!
Ik hoop op jullie hulp, ben zelf niet zo technisch weetje!
/Users/user moet je niet letterlijk nemen, de tweede user is je eigen gebruikers naam.
Alternatief is om release 0.7.0Beta8 te installeren.
Die heeft een menu entry (top menu bar) om het password te verwijderen.
Alternatief is om release 0.7.0Beta8 te installeren.
Die heeft een menu entry (top menu bar) om het password te verwijderen.
Ik zit met hetzelfde probleem.
Als ik het pad intyp in mijn Mac dan blijkt dat helemaal niet te bestaan??
Kan ik ergens verborgen mappen of bestanden zichtbaar maken?
Als ik het pad intyp in mijn Mac dan blijkt dat helemaal niet te bestaan??
Kan ik ergens verborgen mappen of bestanden zichtbaar maken?
Terminal:
Doe dit eenmalig en stop dan SABnzbd via het top menu,.
Code: Select all
/Applications/SABnzbd.app/Contents/MacOS/SABnzbd --no-login --console
Enter